Sabtu, 10 Mei 2014

12 di klang - Google Blog Search

12 di klang - Google Blog Search


Azie Kitchen: Mencari Nasi Ayam Faridah <b>di Klang</b>

Posted: 06 Apr 2014 12:18 AM PDT

Secara kebetulan saya berkenalan dengan Zura selepas melihat kemesraan beliau dengan anak anak sewaktu singgah minum di Restoran Kayu Kandar. Boleh dirasakan kebahagiaan mereka di saat bakal menerima baby baru yang kembar pulak. Dari situlah, saya diperkenalkan dengan Nasi Ayam Faridah yang diusahakan oleh abang Zura menggunakan resepi turun temurun diwarisi dari bonda mereka. Saya mengajak hubby ke Klang pada hari Sabtu sementara menunggu untuk mengambil Aween di sekolah yang menpunyai tugasan mengecat dinding sekolah. Gerainya terletak di sebelah kiri simpang 4 Teluk Pulai Klang. Berpusing pusing juga kami untuk mencari gerai ini. Nasib baik saya mempunyai nombor telefon Zura untuk mendapatkan talian hayat.

Kelainan pada resepi ini ialah ayamnya digoreng panas panas di gerai. Selain Nasi Ayam, dijual juga Nasi Goreng Ayam. Saya memang penggemar Nasi Ayam, jadi kalau apa sahaja resepi nasi ayam yang menpunyai kelainan, mesti saya ingin mencubanya. Saya siap meminta extra ayam lagi. Alhamdulillah rezeki kerana saya telah diberi diskaun lagi. Selain makan di sana, kami juga membungkus untuk dibawa balik pada anak anak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads