Khamis, 14 Julai 2011

12 di bukit raja - Google Blog Search

12 di bukit raja - Google Blog Search


Masjid Bandar <b>Bukit Raja</b>: MERIAHNYA KARNIVAL RAKAN MASJID BANDAR <b>...</b>

Posted: 03 Jul 2011 07:09 PM PDT

2 JULAI 2011 (SABTU) Bandar Bukit Raja, Klang - Karnival Rakan Masjid Bandar Bukit Raja telah berlangsung dengan meriahnya dengan pengisian pelbagai aktiviti yang telah disusunaturkan oleh pihak penganjur.

Karnival ini telah dirasmikan oleh Yang Berhormat Dr Ab Rani Osman (ADUN Meru). Dalam ucapannya, YB Dr Ab Rani menyokong penuh usaha yang dibuat oleh kita semua demi mewujudkan sebuah masjid di kawasan ini. YB juga menyeru semua penduduk di sini bersatu dan berpadu untuk merealisasikan impian ini. YB kemudian melawati gerai-gerai pameran di karnival ini termasuklah booth pameran rekabentuk Masjid BBR.

Program diteruskan dengan aktiviti Zakat Didik yang membabitkan kanak-kanak. Kanak-kanak diajak berzikir dan selawat serta menyanyikan lagu-lagu berunsur kekeluargaan. Seramai 120 orang kanak-kanak yang terlibat telah mengikuti pertandingan mewarna dengan goodies disumbangkan oleh Lembaga Zakat Selangor. Program dimeriahkan dengan celoteh dan interaksi bersama hadirin oleh 3 pengacara dari Lembaga Zakat Selangor iaitu Ustaz Hashim Fikri Al Jawi, Q-Har dan Hatta.

Kemudian, majlis diteruskan dengan demonstrasi menangkap ular oleh JPA3. Ular sawa sepanjang 4 meter dengan berat 15 kg telah berjaya ditangkap oleh salah seorang anggota JPA3 dan telah menarik audians terutama kanak-kanak.

Karnival ini juga mendapat sentuhan kreatif Deejay Radio Malaysia Selangor iaitu saudara Zainal Rahman yang popular dengan nama Abang Jenal Anak Pak Rahman Dan Mak Timah. Celoteh beliau dicelah-celah slot-slot aktiviti berjaya mencuit hati para pengunjung.

Karnival bersambung pada jam 2.30 petang setelah berhenti rehat pada jam 1 tengahari dengan persembahan nasyid daripada penghuni Rumah Anak-Anak Yatim Sungai Pinang sebelum diteruskan oleh Imam Muda Asyraf melalui slotnya Sembang Petang Bersama Imam Muda Asyraf dengan kupasan tajuk "TRANSFORMER". Celoteh beliau yang berdialek utara berjaya mencuit golongan remaja dan golongan muslimah. Petang hari karnival diakhiri dengan pertandingan tarik tali yang berlangsung di padang permainan Casa Vista. Pertandingan ini berjaya menarik 8 pasukan yang mewakili perumahan di BBR ini. Juara pertandingan telah dimenangi oleh pasukan Casa Vista setelah mengalahkan pasukan Daisy/Violet diperingkat akhir.

Pada malamnya, karnival dimulakan dengan solat maghrib berjemaah dan solat hajat perdana di tapak karnival dengan diimami oleh Ustaz Fahim iaitu salah seorang penduduk di BBR ini. Kemudian, majlis pelancaran tabung dana pembinaan dan laman web rasmi Masjid Bandar Bukit Raja yang telah disempurnakan oleh Ustaz Mohamad Rostam dari Lembaga Zakat Selangor. Karnival ini diakhiri dengan Forum Perdana Ehwal Islam yang dipengerusikan oleh Ustaz Mat Romzi yang menggantikan YB Dato' Dr Hassan Ali yang tidak dapat hadir pada saat akhir ekoran tugasan yang lebih segera di Ijok. Forum ini dengan tajuk 'Dunia Diuji, Syurga Dinikmati' telah dikupas oleh 2 ahli panel tersohor iaitu Ustaz Dr Azhar Yaakub dan Ustaz Halim Din.

Karnival ini telah berjaya mengutip jumlah RM 20,710.85 tambahan kepada dana dengan RM1200.00 daripadanya hasil kutipan gerai-gerai jualan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads