Rabu, 13 Julai 2011

12 di semenyih - Google Blog Search

12 di semenyih - Google Blog Search


4EvEr In LoVe: Father&#39;s Day & Birthday Mak <b>di Semenyih</b>

Posted: 21 Jun 2011 10:44 PM PDT

alhamdulillah sambutan Father's Day dan Birthday Mak disambut meriah pakej sekali dgn kazen2 yg celebrate besday utk bulan June nih...kami sambut secara kecil-kecilan di Semenyih...walaupun ramai yg tak dpt hadir, tapi tetap meriah dengan sore budak2 kecik...

unplanned sebenarnya....aku beli kek pun kecik jer..ate nak sambut dgn family..last2 dpt roger dari mak...kata ada makan2 dgn kazen2 yg lain...ok lah tuh...rezeki dtg bergolek namanya...ekeke...mak aku gotong royong dgn makcik masalah gulai lemak cili ikan patin meletops, sambal udang leleh tekak, ikan tongkol masak kicap power, sup sayur bebudak, dan mcm2 lagi la...ulam x yah citer la...semua fresh dari kebun..

lepas makan, terus pusing2 taman kebun, yang paling best part suasana kat kampung...bagi aku mmg cukup mendamaikan...bile balik rasa tenang jer...ilang serabut kepala....lagi2 nampak dusun mak tgh byk buah meranum dan bakal meranum menjelang ujung bulan nih...antaranya buah peberet aku la..BUAH DOYAN...buah rambutan lagi, buah ciku, buah limau manis, buah tembikai, buah nangka, eh mcm2 la....syok ooo...tak sabar plak aku nak dtg terjah minggu depan...

wajah kechentaan hamba...sayang mak abah selamanya :)

dimulakan dgn borak2...pastu baru berdoa...ekeke...

kek cokelat ni ditaja oleh kazen aku...tuk ahli keluarganya...


kek kecik comel ni dari aku...ate igt sambut sefamily...last2 dgn org ramai...mmg tak cukup la...berperasaan strawberry vanilla dan diselit cream ala2 ice cream...mmg meletop tapi tak cukup...kahhhhhhhhh...beli dari kedai peberet aku kat Subang nun...

sementara aku jd jurugambar, en somi plak jadi babysitter suapkan aleesya makan...thanks bang!


dah abis doa, marilah nyanyi beramai2...moh sumbangkan sore...



dah abis nyanyi...time utk potong kek plak...aleesya plak yg over...dia igt besday dia...insyAllah jamuan besday leesya bulan depan...lom plan bebetul lg...

cian mak, cucu mak yg sorang lagi tu ada nun jauh kat pahang...minggu depan baru balik...


tak lupa juga besday pakcik aku...dialah yg baru kehilangan isteri aritu..sebak dia aritu sbb terkenangkan arwah...sob sob..


berkejaran en somi mengejar aleesya utk suapkan makan...leesya plak kalau dah ramai kwn, mmg mkn sket je la...biasalah tu...


aleesya azzalea


dah abis makan2 kat umah pakcik kami tadi...ni masanya utk meninjau kolam ikan dan kebun buah-buahan emak...ikan talapia dlm kolam tu cepat je besar...soon, leh buat bakar2 ikan....ekeke...


apa la yg abah borakkan tu? en somi layankan jer...


leesya spt biasa, bila nampak kawasan luas..dia pun luaskan langkah kakinya :)


part buah doyan ni yg paling heaven! perghhh...gambar yg korang tgk ni baru satu pokok kat kebun mak....x silap aku kat dlm kawasan umah mak ada 8 pokok...ekeke...lom campo dgn pokok2 kat umah pakcik makcik sebelah2....keh keh keh...


ini plak pokok rambutan....pokok rambutan budak sekolah...betol ke aku ckp nih? errmm...maksudnya lekang...

bile dah petang, anak dara aku nak join kazen2nya main kolam air....mmg peberet dia la...bile dah masuk, tak reti nak kuar...jenoh!


mainlah leesya...main sampai puas yer...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads