ads

Rabu, 14 September 2011

12 di kuala selangor - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

12 di kuala selangor - Google Blog Search


Bazar Ramadhan <b>Kuala Selangor</b> | ! LUNA LANUN !

Posted: 26 Aug 2011 10:48 PM PDT


Assalamualaikum... Dah tinggal 2 hari puasa baru nak post artikel ni. Huhuhuhu... Tak berkesempatan melakukannya sebelum ni. Sibuk dengan hal dunia. Untuk pengetahuan, bazar Ramadhan yang terbesar di Kuala Selangor terbentang di sepanjang jalan di hadapan Kompleks Pejabat Daerah dan Tanah Kuala Selangor sehingga ke bangunan IADA Barat Laut Selangor. Ada jugak kot anggaran dalam 1 KM.

Seawal jam 3 pm, kelihatan peniaga-peniaga di bazar ini sudah mula sibuk memulakan perniagaan mereka.

Namun pada waktu puncak iaitu jam 5pm dan ke atas, suasana mula menjadi sangat 'jam pack' dengan para pelanggan yang baru balik dari kerja singgah untuk membeli juadah berbuka puasa. Sehinggakan mereka terpaksa meletakkan kenderaan di tepi jalan besar yang sedikit sebanyak melambatkan aliran trafik di jalan tersebut disebabkan kenderaan yang ingin berhenti atau keluar.

Juadah yang istimewa?! Ermmmmm... Kelihatannya seperti kebanyakan makanan yang sempat saya jenguk di gerai-gerai bazar Ramadhan ni boleh didapati di bazar Ramadhan tempat lain. Maksudnya tiada menu yang hanya boleh didapati di sini sahaja.
Namun putu bambu ini menarik perhatian saya kerana bambu tersebut dibalut dengan kain yang berwarna warni.Unik, tak pernah lagi saya jumpa kat tempat lain. Sempat lagi abang tu menunjukkan isyarat 'peace' semasa saya menghalakan lensa kamera ke arah gerai mereka. Mesti mereka ingat saya ni wartawan sebab bawak DSLR masuk bazar ni snap sana sini.

Selain juadah berbuka, terdapat juga barangan bukan makanan yang dijual dan yang paling menarik perhatian saya adalah tudung saji berikut. Kalau tak silap saya, hiasannya menggunakan penyedut minuman. 
 
Dan ya, berikut merupakan kegemaran saya... Kepak ayam panggang atau di Sabah lebih dikenali sebagai 'sayap bakar'. Namun sos pencicah di sini dengan di Sabah adalah tidak sama. Dan saya lebih suka yang di Sabah. Tapi tak elok makan kerap sangat sayap ayam ni sebab ada orang bagitau saya, katanya ayam-ayam ni bila nak disuntik (tak pasti suntikan apa), akan disuntik di bawah kepak ayam tu. Jadi kepekatan bahan suntikan (bahan kimia) adalah lebih tinggi pada bahagian tersebut.
Selain bazar utama di Jalan Semarak, terdapat satu lagi bazar Ramadhan yang terletak di hadapan pasaraya Tesco Kuala Selangor. Sekiranya malas untuk bersesak-sesak di bazar Ramadhan Jalan Semarak tu, bazar Ramadhan ini menjadi pilihan.
Namun tidak banyak juadah yang dijual di sini memandangkan tidak sampai 20 gerai pun yang ada.

 
Jadi, selamat berbuka puasa. InsyaAllah, tinggal 2 hari saja lagi untuk menghabiskan sisa puasa Ramadhan tahun ini.

Jawatan Kosong <b>Di</b> Majlis Daerah <b>Kuala Selangor</b> (MDKS) | Jawatan <b>...</b>

Posted: 06 Sep 2011 01:19 AM PDT

Posted by  in Tuesday, September 6th 2011   

Jawatan Kosong Di Majlis Daerah Kuala Selangor MDKS Jawatan Kosong Di Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS)

Jawatan Kosong Di Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) - Permohonan adalah dipelawa daripada anak Kelahiran Negeri Selangor yang berkelayakan untuk mengisi jawatan berikut.

1. Penolong Pegawai Kesihatan Persekitaran Gred U29 
2. Penolong Pegawai Undang-Undang Gred L29 
3. Juruteknik Bangunan Gred J17 
4. Pembantu Penguatkuasa Gred N17 
5. Pembantu Kesihatan Awam Gred U17 

MUAT TURUN SYARAT KELAYAKAN 

MUAT TURUN BORANG PERMOHONAN 

Tarikh Tutup Permohonan: 15 September 2011

Tidak Sesuai/Berminat Dengan Jawatan Diatas! Inginkan Jawatan Lain?Taip Dibawah Untuk Jawatan Pilihan Anda Dapat Maklumat Terkini Jawatan Kosong Kerajaan Terus Ke Email... Please CHECK your email inbox to verify your subscribe

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved