Selasa, 4 Oktober 2011

12 di kelana jaya - Google Blog Search

12 di kelana jaya - Google Blog Search


Tengok secara live jemaah pergi haji <b>di kelana jaya</b> - Pika Diaries

Posted: 03 Oct 2011 07:05 AM PDT


Assalamualaikum

Aku rasa semua orang dah tau sekarang ni memang musim orang mengerjakan haji.Aku semestinya tau sebab aku tengah praktikal kat tabung haji kan.Kalau tak tau memang nak kene penampaq free je dari boss aku..hehe

Alkisahnya aku ni tak pernah la pegi kelana jaya tempat check in jemaah yang nak pergi haji tu la kan.Aku bayangkan kelana jaya tu macam klia.Tetapi rupanya tidak sama sekali..hehe
Sabtu lalu aku mengikut family aku menghantar nenek aku punye adik pergi mekah.So just hantar kat kelana jaya jela kan.Rupenye kelana jaya tu dalam kawasan perumahan.Bukan tanah lapang macam yang aku bayangkan.

Aku sampai dalam pukul 6 lebih.Jalan memang jammed la kan.Sampai je orang memang dah penuh giler.Bermacam-macam gelagat aku tengok.Ade yang bercamping,ade yang buat kelana jaya tu macam rumah die sendiri.Family sebelah aku tu siap makan tempoyak,pergh bau memang mengancam!

Muka jemaah haji yang terpilih mengerjakan haji tahun ni masing-masing penuh seri.Yela nak jadi tetamu Allah kan.Terbit dihati aku nak jejak kaki kat sana :)
Insyallah bila sampai masanya :)

Jemaah boleh check in start pukul 9 lebih.Orang pon dah beratur.Bila diorang announce jer boleh masuk.Macam2 gelagat ade,sayu jer hati biler dengar budak2 lambai atok nenek dorang sambil jerit..bye atok..bye nenek..Ade yang nangis.Ade yang meraung.Macam-macam adela :)

Seronok rasany abiler dapat tengok sendiri jemaah yang pergi haji sebab selama ni aku tolong uruskan proses diorang untuk pegi haji jer.Dari pendaftaran sampai lah serahan passport.Walaupun tidak diberi peluang untuk join OHTA(operasi haji tanah air) tapi dapat jugaklah tengok secara live orang pegi haji :)

Sape yang tak daftar haji jom daftar sekarang di pejabat tabung haji yg berdekatan :)
Lagi cepat kita daftar lagi cepat kite berpeluang pegi mekah!
Pastikan kena bukak akaun tabung haji dulu la tw :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads