Selasa, 13 Mac 2012

12 di bukit raja - Google Blog Search

12 di bukit raja - Google Blog Search


Rayuan Derma Pembinaan Masjid Bandar <b>Bukit Raja</b> | Wanita Hari Ini

Posted: 24 May 2011 08:22 AM PDT

Populasi penduduk Islam di Bandar Bukit Raja (BBR) Klang sehingga penghujung 2010 dianggarkan sekitar 40% daripada 10 ribu buah rumah yang telah didiami. Perkembangan penduduk Islam menunjukkan peningkatan positif sejajar dengan kepesatan pembangunan di BBR dan kawasan sekitarnya.

Justeru, wujud tanggungjawab fardhu kifayah untuk mendirikan sebuah Masjid di BBR bagi keperluan kariah dan para pengunjung yang menjalankan urusniaga dikawasan BBR dan sekitar. Melihat kepada keperluan sebuah Masjid yang khusus dan selesa kepada kariah BBR maka jawatankuasa pembinaan Masjid Bandar Bukit Raja telah dibentuk pada November 2009 terdiri daripada wakil setiap kawasan perumahan yang telah dibuka pada masa itu.

Keperluan yang mendesak terhadap kewujudan sebuah masjid yang sesuai bagi membangun dan menghidupkan roh keagaamaan bersifat kerohanian yang boleh menjadi tunjang dan pedoman hidup komuniti Islam di kawasan ini. Diharapkan terbinanya Masjid Bandar Bukit Raja akan menjadi nadi kepada perkembangan syiar Islam dan seruan kepada amal makruf dan nahi mungkar di Bandar Bukit Raja.

Untuk maklumat lanjut, bolehlah berkunjung ke laman web: http://blogmasjid.bandarbukitraja.org

Tags: , , , , , , , , ,

cintaria: DELI RICH <b>Bukit Raja</b> (NEW)

Posted: 13 Mar 2012 11:09 PM PDT

DELIRICH at Bukit Raja Jusco, Klang has a new facelift...Now with more vibrate colours and new menus too...Good job! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads