ads

Khamis, 15 Mac 2012

12 di jeram - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


MEMOIRS: Mari berendam <b>di Jeram</b>..

Posted: 20 Feb 2012 08:38 PM PST

Nak tau kitorang baru-baru ni pergi sarapan kat luar. 
Selesai sarapan, tiba-tiba suami tak cakap apa-apa terus je pandu kereta menuju ke arah yang aku sendiri tak pasti hala tujunya.
Eh eh sekali terus menuju ke Kajang lepas tu masuk Lekas. 
Alamak kenapa tak cakap nak ke mana ni? Aku da musykil ni. Risau pun ada.
Sebab Drypers tak bawa, sebarang bekal pun tak bawa.
Tup tup... sampailah kitorang ke Hutan Lipur Ulu Bendul, Negeri Sembilan.
Ish bestnya rasa. Lama sungguh tak main air sungai.
Maira masa releks je sebab tak faham kan lagi kan...
Tapi hati aku masih risau lagi ni sebab tak pernah bawa anak kecik aku ke tempat macam ni.
Sejuk mata memandang keindahan alam semula jadi ciptaan Allah ni kan...
Deruan air yang turun dari gunung...Fuhh Sejuk beb. hehehehe
 Tengok babah Maira dah tak sabar nak merendam anaknya. 
Maira dah start seronok tengok abang2 dekat kawasan dia tengah riuh main air.
Dok sibuk tangkap daun yang mengalir.
Lepas tu lepaskan daun mengalir ikut air...
Nak berenang kejar abang..
Seronok tapi sejukkkk. Menggigil kaki dia..
Balik saja dari Ulu Bendul, Maira ok tidur pun lena.
Tapi esoknya bila mama pergi kerja dia dedar panas. Risau juga.
Rupa-rupanya demam nak tumbuh gigi. 

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved