Sabtu, 10 Mac 2012

12 di sungai burong - Google Blog Search

12 di sungai burong - Google Blog Search


Klinik 1Malaysia Tidak Jadi Dibuka <b>di</b> Tanjong Karang « PKM <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2012 11:52 PM PST

8 03 2012

Tanjong Karang, 8 Mac    : Satu lagi pembaziran wang rakyat dilakukan oleh Kerajaan Barisan Nasional (Bn) di Tanjong Karang. Klinik 1Malaysia yang diletakkan di bawah Pejabat PAS Kawasan Tanjong Karang  dan telah disiapkan sejak awal Januari 2012, tetapi tidak beroperasi sehingga akhir bulan Februari menjadi tanda tanya rakyat di Tanjong Karang.

Lebih menjadi tanda Tanya apabila papan tanda diatas klinik dan di tepi jalan telah diletakkan menandakan klinik tersebut memang sudah hampir hendak beroperasi.

Namun sejak awal minggu ini kelihatan papan tanda yang diletakkan sebelum ini sudah dicabut menandakan klinik tersebut tidak jadi untuk beroperasi.

Soalnya siapa yang merancang untuk membina klinik 1Malaysia dibawah Pejabat PAS Tanjong Karang tersebut dan mengapa apabila sudah siap tidak jadi untuk beroperasi. Bukankah ini satu8 pembaziran wang rakyat, siapa yang mendapat keuntungan daripada projek tersebut, kata Ahli Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) Mohd Faizal Mohd Barja.

Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda PAS (DPP) Negeri Selangor, berkata, Mungkin klinik tersebut dibuat disitu  bertujuan untuk menjejaskan kedudukan PAS Tanjong Karang, memandangkan klinik tersebut betul-betul dibawah Pejabat PAS Kawasan. Sedangkan di barisan yang sama masih terdapat banyak lagi kekosongan.

Rakyat di Tanjong Karang boleh melihat sendiri pembaziran-pembaziran wang rakyat yang dibuat oleh Kerajaan Bn dan tidak memberi sebarang faedah dan akhirnya menjadi gajah putih, katanya lagi yang juga Penolong Setiausaha 1 PAS Kawasan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads