Rabu, 12 Disember 2012

12 di selayang - Google Blog Search

12 di selayang - Google Blog Search


Wajah penyokong pembangkang yang mencetuskan keganasan <b>di</b>

Posted: 05 Dec 2012 04:30 PM PST


Dalam sidang media di Pejabat Pemuda Umno, Menara Dato' Onn semalam.. Ketua Pemuda UMNO Gombak, Datuk Megat Zulkarnain Omar Din berkata, tindakan provokasi seorang penyokong pembangkang yang bertindak meluru kepada Pemuda UMNO menjadi punca insiden tersebut.

Beliau menjelaskan, penduduk setempat di Rantau Gombak Utara membantah ceramah Pakatan Rakyat yang dihadiri Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana berlangsung di hadapan bilik gerakan peti undi Gombak Utara, yang pada masa sama berlangsung taklimat pilihan raya.

"Apabila penduduk dan Pemuda Umno Bahagian mengadakan bantahan secara aman di tempat kami, salah seorang daripada mereka telah meluru ke arah kami sambil provokasi dilakukan pembangkang dari tempat mereka.

"Mereka membaling batu, periuk belanga, kuali, tong air yang datang dari gerai-gerai di sepanjang jalan," katanya..

Berikut adalah rakaman video keganasan yang telah berlaku itu.. memang benar apa yang dikatakan oleh Ketua Pemuda UMNO Gombak itu iaitu seseorang yang bertindak meluru menjadi punca insiden tersebut. Tengoklah..


Cuma yang tak betulnya ialah.. bukan  seorang penyokong pembangkang yang bertindak meluru kepada Pemuda UMNO tapi seorang Pemuda UMNO bertindak meluru kepada penyokong Pakatan Rakyat..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads