Jumaat, 22 Mac 2013

12 di ijok - Google Blog Search

12 di ijok - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di ijok</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Feb 2013 01:15 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Sekolah Menengah Teknik Islam Bakal Dibina <b>di Ijok</b> - dialog rakyat <b>...</b>

Posted: 03 Feb 2013 03:10 AM PST


MB Maulidur Rasul 01

BESTARI JAYA : Penduduk di DUN Ijok di sini bakal memiliki satu lagi kemudahan pendidikan terbaik dan berkualiti apabila cadangan untuk pembinaan Sekolah Menengah Teknik Islam bakal direalisasikan dalam jangka masa terdekat.

MB Maulidur Rasul 02

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, butiran lanjut berkenaan pembinaannya itu nanti akan dimaklumkan dari masa ke semasa sebagai usaha meningkatkan keupayaan pelajar bagi memiliki kemahiran yang diperlukan.

"Ramai anak-anak muda yang kurang dari segi teknikal jadi ada sesetengahnya yang tidak tertarik dalam bidang akademik tetapi sangat berminat dalam kemahiran teknikal.

MB Maulidur Rasul 04

"Jadi dengan itu kita dapat mengurangkan keciciran mereka yang tidak mempunyai kemahiran mereka demi kerjaya mereka di masa hadapan," kata Abdul Khalid dalam sidang media di sini.

Sebelum itu, beliau bersama-sama penduduk di Jaya Setia dalam Sambutan Maulidur Rasul yang diadakan di pekarangan Masjid Jamiul Hasanah Jaya Setia di sini.

MB Maulidur Rasul 03

Beliau turut menyampaikan sumbangan kepada pihak masjid yang diterima oleh Penasihat Masjid, Othman Badaei.

Sementara itu menurut Pengurus Besar Yayasan Selangor, Ilham Marzuki ketika dihubungi berkata, tapak pembinaan untuk sekolah berkenaan sedang dikenalpasti yang dijangkakan berkeluasan kira-kira 30 ekar.

Ujarnya lagi, kos anggaran pembinaan sekolah berkenaan adalah kira-kira RM50 juta tidak termasuk harga tanah.

"Kita sudah ada baru satu mesyuarat dan mesyuarat lanjut akan dijalankan dalam masa terdekat.
Katanya, kemungkinan nanti sekolah itu nanti akan diuruskan di bawah kendalikan pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

"Kalau kita hendak bina kita akan membinanya mengikut kehendak Kementerian Pelajaran yang lengkap dari segala kemudahannya," ujarnya.

hot news !!! anwar ibrahim pengsan <b>di ijok</b> - Badut Rakyat

Posted: 21 Oct 2012 07:00 PM PDT


Petang semalam Anwar Juburi telah mengadakan Roadshow PR mengelilingi Selangor untuk meraih undi orang Selangor.Program Jelajah Bas Merdeka Rakyat ke Selangor yang bermula dari Puchong dan berakhir di Depan Masjid Batu 8 Ijok.

Laporan yang diterima melalui orang kampung Ijok mengatakan jumlah kehadiran hanya sekitar 100 orang dari masyarakat tempatan dan yang selebihnya adalah kumpulan bermotor dan rombongan yang dipungut dari tempat-tempat lain yang Anwar singgah sebelum ini,seperti Kuala Langat,Kapar,Pandamaran dan Assam Jawa. 
Gambar di atas,dapat dari sahabat yang mengikut rombongan tersebut di Assam Jawa.Boleh Dikatakan jumlah kehadiran termasuk rombongan ada la dalam 300++ orang...Malu lah Ketua Pembangkang datang yang sambut hanya 300 orang je ??? Lebih kurang jumlah yang selalu Mat Sabu dapat bila berceramah cerita seks nya bersama Normah Dan yang boleh dikatakan di semua tempat yang dikunjungi Anwar jumlah kehadiran hanyalah sekitar 300 ke 400 orang sahaja. - Jawa Bernam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads