Isnin, 11 Mac 2013

12 di puchong - Google Blog Search

12 di puchong - Google Blog Search


Sahabat-Gunung: Banjir <b>Di Puchong</b> Bukti Kelemahan Pentadbiran <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2013 03:26 AM PST


Shah Alam, 18 Feb- Banjir yang melanda IOI Puchong pada petang ini adalah sudah dijangkakan. Banjir yang sama pernah menyerang Klang beberapa kali dalam tahun lalu. Banjir yang sama juga pernah melanda Kajang tahun lalu.

Pengerusi Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), semua orang tahu, punca banjir-banjir kilat adalah kerana saliran longkang, parit dan sungai tidak diselengara dengan baik oleh pentadbiran kerajaan Dap, Pkr dan Pas Selangor.

"Walaupun kerajaan pusat memberikan bantuan sebanyak lebih dari RM350 juta setahun dari peruntukan MARRIS kepada kerajaan Selangor setiap tahun, namun kerana kelekaan Menteri Besar bermain politik setiap hari menjadi nya lena dalam buaian politiking yang tak berkesudahan.

Peruntukan yang sepatutnya dibelanjakan untuk baiki jalan, selenggara parit, longkang dan sungai dibazirkan kepada projek MES yang menguntungkan kroni politik Pkr, Dap dan Pas sahaja," ujarnya dalam satu kenyataan hari ini.
Air hak rakyat seperti yang dilaungkan setiap hari oleh MB, adakah air banjir juga milik rakyat ? Mohon MB memberikan jawapan yang pasti.
Sent from Yahoo! Mail for iPhone

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads