Ahad, 28 April 2013

12 di dengkil - Google Blog Search

12 di dengkil - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di dengkil</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Apr 2013 03:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Calon KEADILAN <b>Dengkil</b> yakin bawa kemenangan untuk Pakatan <b>...</b>

Posted: 15 Apr 2013 09:34 PM PDT

(Oleh Norutul Ilham)

DENGKIL 16 APRIL: Biarpun Dewan Undangan Negeri (DUN) Dengkil mengalami kekalahan agak tinggi berbanding kawasan lain dalam Pilihan Raya Umum (PRU) 2008, alasan itu tidak akan mematahkan semangat calon KEADILAN, Borhan Aman Shah untuk menewaskan calon BN pada PRU 5 Mei ini.

Pada PRU 2008, Datuk Marsum Paing memenangi DUN Dengkil dengan majoriti 3,367 mengalahkan calon KEADILAN, Ishammudin Ismail dengan undi 8,471 berbanding calon BN, 11,838.

borhanMenurut Borhan, amanat parti meletakkan beliau di DUN itu sebagai asas untuknya meneruskan pentadbiran Pakatan Rakyat di Selangor.

"Saya pasti PRU kali ini, Dengkil bukan lagi kubu kuat BN. Pada PRU 2004, kita kalah dengan majoriti 8,000 lebih tapi pada 2008, kita kalah dengan majoriti 3,000 lebih sahaja.

"Bermakna kali ini kita yakin akan bawa kemenangan. Saya selaku Penyelaras DUN Dengkil dari awal lagi bekerja keras untuk menawan kawasan BN," katanya kepada Keadilan Daily.

Borhan berkata, hasil lima tahun pentadbiran Pakatan di Selangor akan menjadikan titik tolak untuk rakyat buka mata supaya pada pilihan raya kali ini, calon dari parti itu diamanahkan untuk menjaga kebajikan mereka.

"Dengkil antara kawasan kerap banjir. Menteri Besar Selangor baru-baru ini serahkan peruntukkan RM50 juta untuk mengatasi kejadian sama berulang. Saya percaya rakyat mahu Pakatan kekal di Selangor," kata Pengarah Pilihan Raya KEADILAN Selangor itu.

Borhan menambah, kejayaan Pakatan di Selangor memudahkan proses meraih undi pada PRU 13 kerana kepercayaan rakyat kepada Pakatan sekarang lebih tinggi jika dibandingkan dalam PRU 12.

"Secara keseluruhan, setiap kawasan dan perkampungan tiada masalah besar, mereka lebih terbuka mungkin kerana kawasan itu semi urban.

"Tawaran Manifesto Pakatan juga diterima baik. Daripada jumlah pengundi lebih kurang 39,000 terdiri dari kalangan generasi muda dan pertengahan, memudahkan untuk kita beri penerangan," katanya. – NS

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=50507

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads