Selasa, 23 April 2013

12 di kuala selangor - Google Blog Search

12 di kuala selangor - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di kuala selangor</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Apr 2013 09:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

ROAD SHOW ANAK ORENG PEBIEN (AOP) KE <b>KUALA</b> <b>...</b>

Posted: 25 Mar 2013 03:05 AM PDT

ROAD SHOW AOP KE KUALA SELANGOR
Media: Kuduk-Kuduk Channels
Kawasan perkampungan terpencil di Bukit Belimbing ini menyaksikan kebanyakan telah menetap hampir lebih 20 tahun melampaui dua generasi. Kini lebih 20 keluarga menetap di perkampungan Bukit Belimbing, Kuala Selangor. Warga masyarakat bawean di kawasan itu walaupun tiada bas masuk ke kawasan itu tetapi amat bersyukur kerana masjid berada betul-betul di hadapan rumah mereka.
Pada 23-24 mach 2013(semalam) perkampungan Masyarakat Bawean di Bukit belimbing telah menjadi satu lokasi warga Anak Oreng Pebien (AOP) untuk julung kalinya. Kami membuat Road Show demi mengeratkan silaturrahim sesama Bangsa Bawean di Malaysia amnya. Road show Anak Oreng Pebiyen (AOP) itu telah di rasmikan pada malam harinya iaitu malam minggu dimana Presiden Persatuan Bawean Malaysia(PBM) Datuk Azez Satar  dan seorang lagi sahabatnya iaitu Cikgu telah sama-sama turun untuk mengunjungi masyarakat Bawean di sana untuk  merasmikan Road Show (AOP).

Perjalanan dari kuala lumpur pada jam 7.30 mlm dan kami sampai di sana pada jam  9.15 mlm lewat setengah jam kerana ada masalah yang tak dapat kami atasi sepanjang perjalanan. Sampai disana kami di sambut dengan meriah oleh masyarakat disana dengan memasang kemah bagai semata-mata untuk kedatangan kunjungan kami.
"Pada siangnya, iaitu hari ahad yang dinanti-nantikan dimana warga Anak Oreng Pebien (AOP) telah berkumpul di Stesen Minyak Petronas di Taman Metropolitan, Kepong. Perancangan kami, jam 9 pagi bergerak bagi memulakan perjalanan dari Kuala Lumpur ke Kuala Selangor, tetapi kami telah terlewat lebih kurang sejam lebih kerana menunggu teman-teman lainnya sampai kelokasi tempat berkumpul.


 Sepanjang perjalanan kami kesana, banyak rintangan telah kami hadapi sepanjang perjalanan itu dimana setelah kami melalui jalan di selayang berhampiran Selayang Murni menuju kerawang mengalami kecelakaan kecil kerana ada lori telah berhenti secara mengejut dan menyebabkan kereta rakan kami berlanggar sesama sendiri dan bernasib baik tidak teruk hanya kemek sedikit sahaja.
Perjalanan kami mula sampai ke Lebuh Raya Latar dari Rawang menuju ke Kuala Selangor dan rombongan kami telah bergabung dengan rombongan bermotor yang datang dari arah Sungai Buloh.Tugas mereka ini untuk mengawal lalu lintas di setiap traffic light sepanjang kami di jalan menuju kedestinasi. Tidak sampai beberapa minit kami berjalan, ada di antara kereta rakan kami yang telah mengalami kerosakan menyebabkan perjalanan kami terbatas seketika. Kereta sahabat kami yang mengalami kerosakan itu tidak dapat kami perbaiki dan kami telah memanggil tukang tarik kereta untuk menyelesaikan masalah tersebut.
"Setengah jam dalam perjalanan dengan pelbagai cabaran kami telah tempuhi, maka rombongan kami telah sampai ke destinasi yang dituju. Ketibaan disana kami telah disambut oleh anak-anak muda (AOP) dan kami melihat mimik mukanya penuh dengan keceriaan kerana kami telah sampai kedestinasi yang dituju dengan selamat.
Perasaan gembira dan penuh teruja kami hadapi sepanjang berada disana kerana telah disambut dengan baik oleh masyarakat disana tidak dapat kami lupakan. Road Show kami disana telah dirasmikan oleh Ustaz Bulkaini dan Pengerusi Anak Oreng Pebiyen (AOP) saudara Azroy kita. 

Ustaz Bulkaini telah membuat bacaan doa sebagai bermulanya Road Show kami disana. Sebagai pengerusi (AOP), saudara Azroy juga tidak ketinggalan dan turut membuat taklimat ringkas sebagai bermulanya aktiviti yang akan berlangsung nantinya. Pelbagai aktiviti telah diadakan sepanjang kami berada disana iaitu seperti makan epal sampai habis dan makan telur paling cepat.


 Kemeriahan, gelak tawa dan leteran rakan-rakan  (AOP) sepanjang kami berada disana telah dikongsi bersama dengan warga masyarakat setempat untuk sama-sama berhibur dan beramah mesra.

Alhamdulillah tepat jam 3 petang program Road Show bersama masyarakat Bawean di sana telah habis dan kami semua warga Anak Oreng Pebiyen (AOP) mengucapkan berbanyak terima kasih diatas kerjasamanya dan tidak lupa juga kepada hidangan-hidangan seperti ubi rebus, ikan kering, meehon goring dan banyak lagi yang enak-enak yang telah dihidangkan kepada kami semua.

Kepada rakan-rakan (AOP) terima kasih yang tak terhingga kerana dapat turut serta dalam Road Show ini. Kerana anda semua kami berjaya sampai kesan dan tidak lupa juga kepada Pengerusi Persatuan Bawean Malaysia (PBM) Datuk Azez Satar diatas kerja samanya.Sekian 
-Media Kuduk-Kuduk Channels

Jalan Jalan Cari Makan : Seafood <b>Di Kuala Selangor</b> - supermeng <b>...</b>

Posted: 17 Jan 2013 08:00 AM PST

Jom gi makan lagi.
Macam biasa, hantu seafood suka makan seafood. Jangan sampai ke gout sudah.

Destinasi nak pegi makan? 
"Bukan. Ada satu tempat. Dekat Pasir Penambang"
"Tak cuba mana nak tau. Dulu kita dah pegi tapi tak jadi masuk"|
OK. Aku malas komen part tu. Sama macam makan di Fatty Crab atau di Chillis, atau dia mana mana resto pun. Aku ada baca, menunya halal cuma memang ada jual alcohol.

And we decided to go to Kuala Selangor.

Lagi????

* pitam


Mendung tak beerti hujan. Ikut Latar
Sebab masih awal lagi, then kita orang decide nak ke Tanjung Karang.

Nak buat apa? Nak selesaikan 3 misi yang gagal tempoh hari.
1. Beli mangga tepi jalan.
3. Tengok sawah padi Nur Kasih.
1 dengan 2 tak jumpa sebab jauh ke belah atas Sekinchan lagi. Jadi kami singgah di Sekinchan dengan harapan nak cari pokok dalam cerita Nur Kasih.
Siap google.  Semua blog claim Nur Kasih shooting kat kampung masing masing, tapi tengok gambar macam tak sama pun.
Rumah dia di Kampung Gulang Gulang. Jumpa kampung ni, tapi tak singgah.
Lokasi lain, di Sungai Burung, Kampung Sawah Sempadan Tanjung Karang, Sawah Padi Haji Dorani dan Kampung Sungai Limau.
Kami cuma sempat ke Kampung Sungai Burung sekali lagi.
Haram tak jumpa pokok tu.
"Ntah ntah dalam studio je kot Yang?"
Gigih ni tak de keje dan buang masa.

Siap usha youtube.


"Haa. Nampak ni ada pencawang letrik"
"Tu sana tu pencawang letrik. Tapi pokok ni kat mana?"
"Ntah ntah dah kena tebang"

Macam macam spekulasi. Siap tengok bumbung rumah la apa lah.
Kesimpulannya. Misi tetap gagal lagi.

Abaikan jari jari yang mongel
Boleh tak sapa sapa bagitau kat mana pokok ni berada? Exact lokasi !! 
Selagi tak dapat selagi tu aku tak puas hati !
Tapi cuba tengok gambar ni?

Ha.. Macam nak sama je eh pokok dia?
Hahahah. Tapi ni bukan kat Sekinchan dah. Dah nak maghrib tu kami pun blah, balik semula ke Kuala Selangor dan singgah di Pasir Penambang.
Ni tujuan utama hari ni. Makan di River View Restaurant.
Layan view dulu. Agak menarik.
Bukit Malawati, Kuala Selangor

Oh, boleh pegi tengok kelip kelip juga dari sini. 

Kami sampai lepas maghrib tu tak berapa ramai orang lagi. So boleh dapat seat terus.

Macam macam orang ada. Arab. Melayu. Cina. India.

Apa lagi, order la untuk santapan perut yang kelaparan.

Kami order Telur Dadar, Nasik Goreng Cina untuk Hero, Lain lain Nasi Putih. Baby Kailan, atas tu Bawang Putih dengan Cili Burung. 
Air. Fresh Orange Asam Boi, Tembikai dengan Apple Juice.
Dan ini menu menu utama yang kami order.
Ayam Sweet Sour sebab Hero tak berapa suka seafood. Recommended : 9/10

Butter Crab. Recommended 9/10

Sotong Goreng Tepung. Agak liat sikit tapi tasty. 8/10

Butter Prawn. Recommended. 9/10

Soooooooooooooooooooooooooo sedap ! 2 thumbs up.

"Sedap Yang. Abis kalah semua kedai seafood yang kita pernah pegi sebelum ni"
So, Aroma, Jeram, Bagan Lalang. Bye bye ! We found the best seafood in town. Eh. Kat Kuala Selangor. Jauh skit lah.

Sampai pekan Kuala Selangor, Ada jambatan. Lepas cross jambatan tu ada tulis Pasir Penambang. Masuk je belah kiri tu then nampak la kedai kedai kat area tu. Kawasan tu macam kawasan perkampungan Cina sikit.

Kalau jumpa Ong Kau Ba Kut Teh ni kira dah dekat la ni. Dah nak ada Ong lah tu.

Hmm untuk semua tu, RM136. Kira OK considering ketam tu saja RM52. Tapi ketam tu memang gemuk dan memang tasty.

Kami makan sampai abis. Tinggal tukul tu je dalam pinggan. 
Recommended ! Menunggu pun tak de lama mana.
Puas hati walaupun tak dapat mentarang dan tengok sawah padi Nur Kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads