Sabtu, 12 Oktober 2013

12 di sabak bernam - Google Blog Search

di sabak bernam - Google Blog Search

12 di sabak bernam - Google Blog Search


Farhan Emily In The House : Jalan-jalan <b>di Sabak Bernam</b>.. ada apa <b>...</b>

Posted: 22 Sep 2013 06:56 PM PDT

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily
Wah jalan-jalan kat Sabak Bernam pulak kalini .. hahaha tajuk macam nak jalan2 gi makan angin je kan.. oklah semalam besday kawan kitaorang.. so dia nak belanja kitaorang makan2.. heheh orang nak belanja kan, macam orang mengantuk disorongkan bantal la jawabnya .. tapi kalini dia nak belanja kami makanan esotik.. makanan ekotik ni mcm binatang dlm hutan la mcm rusa, landak, kancil dan lain2.. sebelum ni kami dah pernah makan kat sini gak.. nama kedai ni Selera Rimba.. sebenarnya kami dah pernah makan kat sini tahun 2011.. boleh clik SINI kalau nak tengok citer yang lepas.. lebih kurang jam 12 tengahari kami gerak dari rumah menuju ke Selera Rimba ni.. jauh juga nak sampai ni.. lebih kurang 1.30 petang baru tiba .. masa ni mmg time makan la kan, orang pun ramai.. nak snap depan kedai pun ala2 segan.. tp nasib baik kawan tu dah call tokey dan order lauk siap2.. so kami sampai je, terus dia hidang lauk pauk.. mmg best la, sebab tengah lapar sangat2 ..
okeh ni makanan2 yang kami makan...







** tiada dalam gambar tak sempat snap, rusa masak hitam.. sedappp
Lepas perut dah kenyang, kami terus gerak singgah ke masjid berdekatan.. pastu dah petang2 sikit kami terus ke D Muara Matine Park Sg Hj. Dorani Sg Besar.. kat sini ada jeti tau..masa kami sampai, nampak nelayan tengah punggah jala. derang tengah asingkan udang, ketam, ikan dari jala..
Mmg muai la beli udang, ketam dan ikan fresh2 dari sini.. tak de timbang2.. derang bungkus 1 plastik, kira satu bungkus tu RM10.. udang lipan panjang sejengkal.. ada la aku kira dalam 24 ekor.. murah kan.. pastu aku beli ikan sisa nabi dan ikan duri.. buat asam pedas mmg terangkat la.. ikan sisa nabi tu ada la dalam 16 ekor, dan ikan duri tu 6-8 ekor.. RM 10 je u'olsss.. ikan senangin je dia kira RM 5 sekor.. tp still berbaloi2..
 






Dah borong haiwan di laut, kami pun balik.. sebelum pulang, singgah lagi membasahkan tekak kat Cendol Bakar..
 makan je satu harini.. hancur diet... hahahah 

Rompakan Petang Raya <b>Di Sabak Bernam</b> - MyNewsHub

Posted: 12 Aug 2013 04:18 PM PDT


KETIKA tuan rumah keluar beraya, seorang lelaki mengambil kesempatan memecah masuk dan mencuri di Kampung Kg Banting, Sabak Bernam, Selangor pada petang hari raya pertama.

Dalam rakaman direkodkan kamera litar tertutup (CCTV) rumah berkenaan, suspek yang memakai pakaian kurta putih dilihat mengumpulkan beg sandang ditemui di rumah yang dipecah masuk lalu memuatkannya dengan barangan yang dipilih untuk dirembat.

Menurut tuan punya rumah yang dikenali sebagai En Hakim, antara barangan dilarikan pencuri berkenaan adalah komputer riba dan telefon bimbit.

Kepada yang mengenali suspek dalam rakaman ini, anda diminta menghubungi pihak polis atau menyalurkan maklumat di laman Facebook  Malaysian Crime Awareness Campaign.

Oleh: REM RAMZI

Sumber: Malaysian Crime Awareness Campaign

Rompakan Petang Raya Di Sabak Bernamhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/08/15.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/2013/08/15-150x150.jpgMyNewsHub Terkini

KETIKA tuan rumah keluar beraya, seorang lelaki mengambil kesempatan memecah masuk dan mencuri di Kampung Kg Banting, Sabak Bernam, Selangor pada petang hari raya pertama. Dalam rakaman direkodkan kamera litar tertutup (CCTV) rumah berkenaan, suspek yang memakai pakaian kurta putih dilihat mengumpulkan beg sandang ditemui di rumah yang dipecah masuk...

KETIKA tuan rumah keluar beraya, seorang lelaki mengambil kesempatan memecah masuk dan mencuri di Kampung Kg Banting, Sabak Bernam, Selangor pada petang hari raya pertama. Dalam rakaman direkodkan kamera litar tertutup (CCTV) rumah berkenaan, suspek yang memakai pakaian kurta putih dilihat mengumpulkan beg sandang ditemui di rumah yang dipecah masuk lalu memuatkannya dengan barangan yang dipilih untuk dirembat. Menurut tuan punya rumah yang dikenali sebagai En Hakim, antara barangan dilarikan pencuri berkenaan adalah komputer riba dan telefon bimbit. Kepada yang mengenali suspek dalam rakaman ini, anda diminta menghubungi pihak polis atau menyalurkan maklumat di laman Facebook  Malaysian Crime Awareness Campaign. Oleh: <strong>REM RAMZI</strong> Sumber: Malaysian Crime Awareness Campaign