Selasa, 4 Februari 2014

12 di kapar - Google Blog Search

12 di kapar - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di kapar</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jan 2014 11:31 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di kapar</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Jan 2014 11:35 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di kapar</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Dec 2013 11:06 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Mayat wanita kepala berlubang ditemui <b>di Kapar</b> | Kamaluddin&#39;s Blog

Posted: 04 Sep 2013 06:04 AM PDT

- Wednesday: 2013-09-04 21:04:55'.

jenayah5

KLANG – Mayat seorang wanita dengan kesan lubang di atas kepalanya ditemui di sebalik timbunan daun serta atap asbestos di tempat pembuangan sampah di Batu 10 (Kilometer 16), Kapar hari ini.

Mayat yang belum dikenal pasti identitinya itu ditemui oleh orang awam yang melalui kawasan itu kira-kira pukul 12.30 tengah hari.

Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Mohd. Shukur Sulong berkata, mangsa berusia lingkungan 20-an dan memakai baju tidur itu ditemui dalam keadaan terlentang.

"Polis percaya mangsa mungkin rakyat asing kerana tiada kesan suntikan BCG pada bahu kirinya. Bagaimanapun siasatan masih dilakukan untuk mengetahui identitinya," katanya ketika ditemui hari ini.

Mohd. Shukur berkata, siasatan pihaknya juga percaya mangsa mati antara tiga hingga empat hari lalu berdasarkan keadaan fizikal dan bau mayat.

Tambah beliau, mayat wanita itu dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah untuk bedah siasat.

Kes ini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian ini diminta menghubungi mana-mana balai polis berhampiran, katanya.

Penutupan Pusat Giat Mara Selayang, Sabak Bernam dan <b>kapar</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jan 2014 08:33 PM PST


Mungkin ramai tidak tahu atau kenal Ean Yong Hian Wah, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) DAP Seri Kembangan, Selangor. Dia merupakan seorang Kristian dan penutupan pusat giat mara juga adalah tindakan balas dendam daripada serbuan Jais terhadap Persatuan Bible Malaysia di Damansara Kim baru-baru ini.

Namun, mungkin ramai kenal atau masih ingat kes Teoh Beng Hock yang ditemui mati ketika berada di pejabat SPRM Shah Alam untuk diambil keterangan dakwaan ada Exco dan Adun pakatan rakyat salah guna peruntukan kerajaan negeri.

Yong antara tujuh Adun dan Exco disiasat SPRM dan mendiang Beng Hock ketika itu adalah pegawai khas kepada Yong yang juga Exco Pembangunan Kampung Baru dan Penyelesaian Kilang Haram Selangor.

Kematian Beng Hock menimbulkan macam-macam spekulasi tambahan pula sebuah komputer riba milik Beng Hock dan komputer pejabat Yong dirampas SPRM Yong untuk siasatan.

Beng Hock yang jadi saksi SPRM ke pejabat suruhanjaya itu di Plaza Masalam, Shah Alam untuk memberi keterangan tetapi mayatnya ditemui di tingkat lima bangunan tersebut esoknya.

Kes itu kemudiannya terus jadi modal politik dan pemimpin-pemimpin utama DAP menuduh SPRM bertanggungjawab atas kematian Beng Hock.

Kesudahannya, siasatan kes dakwaan salah guna peruntukan senyap begitu sahaja manakala Yong kekal sebagai Exco kerajaan Selangor hingga sekarang.

Beliau kini memegang portfolio Pengerusi Tetap Pelaburan, Perindustrian, Pembangunan Kampung Baharu dan Pemutihan Kilang Haram.

Sekali imbas, tanggungjawabnya tidak banyak berkaitan dengan orang Melayu kerana ramai sedia maklum siapa yang tinggal di Kampung Baharu dan operasi kilang haram.

Dalam erti kata lain, beliau lebih banyak membantu kaumnya.

Pada Isnin, Yong jadi viral dalam blog dan facebook kerana beliau dikatakan bertanggungjawab dalam tindakan kerajaan Selangor menutup Pusat Giat MARA Selayang.

Walaupun surat mengarahkan pusat kemahiran itu berpindah selewat-lewatnya 10 Disember 2014 ditandatangani Pegawai Daerah dan Tanah Gombak Datuk Mohd Hisham Ahmad Dahlan tetapi ianya dikaitkan dengan Yong.

Berdasarkan beberapa laporan laman sosial, Yong sendiri hadir menyerahkan surat mengarahkan pusat giat MARA Selayang ditutup.

Hadir sama beberapa wakil Dewan Perniagaan Cina Kuala Lumpur dan Selangor dan pihak syarikat yang sudah diberikan hak kerajaan Selangor untuk memiliki tanah tapak pusat giat MARA itu.

Alasan penutupan itu kerana Pusat giat MARA berkenaan didirikan di tanah milik kerajaan tanpa kebenaran.

Lebih malang, selain diarah pindah, tiada sebarang ganti rugi dan pampasan akan diberikan.

Difahamkan juga, pusat giat MARA di Sabak Bernam juga diarahkan tutup manakala pusat sama di Kapar hanya menunggu masa.

Tindakan ini juga dilihat sebagai satu tindakan balas dendam diatas tindakan Jais menyerbu pejabat Persatuan Bible Malaysia yang dimiliki oleh Dap.

Sebenarnya, kebanyakkan pusat giat MARA menduduki tanah kerajaan berstatus TOL atau Lesen Menduduki Sementara.

Ianya tidak pernah dipertikaikan kerana kewujudan pusat itu untuk memberi peluang kepada pelajar-pelajar miskin terutama di luar bandar meneruskan pembelajaran dalam bidang kemahiran jika tidak berjaya ke pusat pengajian tinggi.

MARA adalah badan khusus diketahui umum berfungsi meningkatkan taraf ekonomi Melayu dan Bumiputera menerusi pendidikan, pinjaman, perniagaan dan sebagainya.

Justetu itu, apakah motif kerajaan pakatan rakyat Selangor khususnya Exco DAP beria-ia mahu pusat giat MARA dipindahkan atau ditutup?

Jelas ini satu penganiayaan kepada pelajar-pelajar Melayu di luar bandar untuk mendapat kemahiran hidup di pusat berkenaan.

Bahkan, tindakan kerajaan Selangor ini juga dilihat seolah-olah mahu MARA tidak berfungsi lagi membantu orang Melayu dan Bumiputera.

Ini berita buruk dan paling malang kepada rakyat Selangor.

Ianya turut membabitkan anak-anak Melayu yang bapa atau keluarga mereka telah menyokong DAP, PKR dan PAS pada dua pilihan raya umum yang lalu.

Selama ini, MARA tidak pernah membezakan politik dalam memberi manfaat kepada orang Melayu tetapi malangnya politik telah membutakan mata Adun-Adun Melayu dalam PKR dan PAS yang hanya berdiam sahaja apabila Melayu dan Islam terus jadi mainan DAP.

Apa nasib anak-anak Melayu yang perlu belajar kemahiran apabila Pusat Giat MARA ini ditutup kelak?

Bagi DAP pula, mereka pasti bangga ada pemimpin seperti Yong yang akan melaksanakan impian parti itu.

Pada 2 Jan 2014, seramai 20 pegawai Jais melakukan serbuan terhadap Persatuan Bible Malaysia (PBM) dan merampas lebih 321 Bible dalam Bahasa Melayu. Serbuan tersebut adalah hasil maklumat daripada orang ramai yang merasa curiga dengan sebuah pejabat yang mengumpulkan ratusan bible berbahasa Melayu.
Tindakan Jais bukan sahaja mendapat kecaman daripada pemimpin Dap malah pemimpin Pas dan PKR turut sama mengecam tindakan Jais yang dikatakan kononnya biadap.
Hasil daripada kecaman itu Pengarah Jais telah ditukar serta merta oleh pemimpin Dap dan digantikan dengan pengarah yang baru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads