Selasa, 11 Mac 2014

12 di kajang - Google Blog Search

12 di kajang - Google Blog Search


Rakaman DETIK REFORMASI 2.0 <b>di</b> BGU <b>Kajang</b> | BlogCkChew <b>...</b>

Posted: 07 Mar 2014 06:21 PM PST

Umno BN tetap akan kalah <b>di Kajang</b>- Anwar | KeadilanDaily.com

Posted: 07 Mar 2014 08:45 PM PST

(Oleh: Lyn Nasir)

SHAH ALAM 8 MAC: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, Umno BN tetap akan tewas dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) N25 DUN Kajang, meskipun beliau tidak dapatbertanding susulan keputusan mahkamah rayuan mensabitkan beliau bersalah dalam kes Fitnah 2.

IMG_0772Katanya, strategi kerajaan untuk mensabitkan beliau bersalah jelas dilihat ekoran keputusan tergesa-gesa mahkamah rayuan. Sementara Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pula menetapkan tempoh yang lama untuk PRK Kajang selepas kerusi itu dikosongkan.

Manakala peguam beliau, Karpal Singh pula didapati bersalah oleh mahkamah pada Februari lalu atas kesalahan menghasut di bawah Akta Hasutan.

"Jelas kita nampak mereka gunakan mahkamah untuk perkara sebegini, tapi Umno BN tetap akan tewas di kajang." jelasnya dalam sidang media selepas perasmian Konvensyen Pakatan Rakyat kali ke 5 di Shah Alam, hari ini.

Mengulas lanjut, beliau berkata tindakan tersebut tidak mampu meraih undi penduduk kajang, sebaliknya mengundang kemarahan rakyat seluruhnya.

"Ini bukan soal saya atau Karpal, tapi saya menyeru kepada rakyat semua untuk bangkit menuntut keadilan dan tolak penindasan," tegasnya.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=59950

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads