Jumaat, 14 Mac 2014

12 di shah alam - Google Blog Search

12 di shah alam - Google Blog Search


Konvesyen PR Kali Ke 5 <b>Di Shah Alam</b> Diteruskan - Tiada Ucapan <b>...</b>

Posted: 08 Mar 2014 01:12 AM PST

Hari ini berlangsungnya Kenvensyen PR Kali Ke 5 di Shah Alam, Selangor. Seperti tahun-tahun yang lepas, kehadiran amat tidak memberangsangkan sekali. Tidak perlu menjadi perwakilan untuk hadir ke Konvensyen ini. Namun ianya tidak cukup untuk memobilasikan kehadiran ahli dan penyokong. Begitu gah pemimpin-pemimpin PR mengajak orang ramai turun ke jalan raya berdemonstrasi untuk menyatakan solidariti kepada Anwar Ibrahim, sedangkan kehadiran penyokong ke konvensyen sendiri amat mengecewakan.
PR masih ghairah berpolitik sepanjang hari. Tiada langsung tanda simpati kepada mangsa kepada pesawat MH370 yang hilang dalam perjalanan dari KLIA ke Beijing. Walaupun skrip ucapan pemimpin PR disediakan terlebih dahulu, apalah salahnya ucapan pemimpin PR dimulai atau disulami dengan rasa simpati kepada mangsa-mangsa pesawat MH370 yang hilang? Apakah tiada masa langsung untuk 'a minute of silence' untuk menghormati tragedi Negara hari ini kalau tidakpun sampai konvensyen berkenaan dibatalkan?

Hanya setelah konvensyen hampir melabuhkan tirainya, barulah Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim memulakan ucapannya dengan melahirkan simpati kepada keluarga mangsa pesawat hilang MH370. Itupun setelah diasak bertubi-tubi di media sosial oleh pengikut-pengikutnya tentang sikapnya yang sentiasa berpolitik dan tidak sensitif dengan tragedi yang berlaku hari ini.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads