Selasa, 18 Mac 2014

12 di ulu yam - Google Blog Search

12 di ulu yam - Google Blog Search


CeBiSaN KiSaH DuNiAKu...Ck: Sarapan <b>di Ulu Yam</b>

Posted: 23 Feb 2014 08:56 PM PST

Bismillahirrahmanirrahim...
23 Februari 2014 - Hari ini PakSoo mengajak kami untuk beaktiviti di Ulu Yam. Justeru seawal jam 7 pagi saya bertolak ke rumah PakSoo di Sri Gombak. AyahChik dan MakTeh pula akan datang dari arah Sungai Buloh (SB) dan kami berjanji untuk bertemu di PETRONAS persimpangan Empangan Batu. Akhirnya, saya dan PakSoo meneruskan perjalanan kerana kelewatan geng SB supaya kami boleh mencari lokasi yang strategik sebelum ketibaan pengunjung2 lain. 

Kali terakhir saya ke sini adalah sewaktu aktiviti berbasikal di zaman bergelar pelajar UIA. Bayangkan sudah berapa lama saya tidak ke sini. Kami tidak pasti lokasi terbaik lalu kami hanya berhenti sahaja di lokasi terdekat yang kami temui. Lucunya kerana kereta kami adalah yang pertama memasuki kawasan tersebut. Mulanya agak ragu2 juga jika ia bukan tempat yang sepatutnya tetapi apabila kelihatan penjaga parking muncul dan selepas PakSoo melihat kawasan tempat mandi, kami putuskan untuk beraktiviti di situ sahaja. Oh ya, parking di situ dikenakan kadar sebanyak RM4 untuk setiap kereta dan kadar berlainan dikenakan untuk jenis kenderaan lain. 
Sementara menunggu ketibaan Geng SB, saya membawa Izzani yagn begitu teruja untuk mandi sungai. Saya tidak berhasrat untuk mandi pun tetapi sekadar membawa Izzani membasahkan diri. Ya Allah, sejuk sungguh airnya seperti air batu tetapi keterujaan Izzani tetap tidak berkurangan. Saya pula yang teruja melayan kerenah Izzani. 
Sebaik Geng SB tiba, kami terus menjamu selera kerana perut pun sudah berkeroncong minta diisi. Makanan yang dibawa adalah secara potluck dan masing2 tanpa segan silu terus menikmatinya. Seronok juga sekali sekala menikmati makanan dikelilingi suasana alam pagi yang sejuk dan mendamaikan. Sewaktu kami sedang asyik menikmati hidangan, kelihatan semakin ramai pengunjung yang tiba dan memenuhi ruang2 kosong yang ada di sekeliling kami. Ini antara sebab kenapa saya lebih suka kami datang awal supaya tidak perlu bersesak2 dengan pengunjung lain. 



Air di situ memang sejuk dan nyaman tetapi saya hanya merendam kaki sahaja sambil menikmati keindahan alam dan melayan kerenah anak2 saudara, Sara dan Izzani. Agaknya begitulah tingkah nakal kami sewaktu kecil dahulu. 






Kami mula berkemas dan meninggalkan lokasi tersebut apabila matahari semakin meninggi dan pengunjung semakin ramai tiba. Letih tetapi puas apabila sekali sekala dapat meluangkan masa bersama keluarga yang menerima kita seadanya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads