ads

Sabtu, 8 Mac 2014

12 di ulu yam - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Blog Ezy Chiaki: <b>ulu yam di</b> liverpool

Posted: 20 Feb 2014 02:27 AM PST


aku bukan peminat fanatik liverpool fc ye.. kali ni nak review satu buku yang super duper hebat dan terbaik.. pergi SMO itu hari, aku ada cari buku ni tapi tak jumpa.. mungkin takde jual lagi ataupon mungkin aku terlepas pandang.. masa pergi PC FAIR balik dari makan ikan bakar, boleh pulak terjumpa buku ni dah teros beli!
sinopsis dari kulit belakang :

Dalam hidup ini, manusia yang berjiwa besar akan mengatur satu per satu impian yang mereka inginkan. Bukan mudah untuk mengejar setiap impian. Terlalu banyak rintangan dan dugaan yang menunggu di luar sana. Salah satunya adalah 'pencuri impian'. Kata mereka, "Aku dah selalu sangat tengok orang ada impian yang diorang kata luar kotak macam kau ni ha. Apa yang kau nak capai ni bukan fikir luar kotak, tapi langsung tak pakai otak!"

Pencuri-pencuri impian ini akan sentiasa memandang sebelah mata akan kebolehan anda. Sering menyindir dan memandang sinis setiap usaha baik anda. Tujuannya supaya anda terus jatuh dan tidak bangkit-bangkit lagi.

Jadi, kenapa cepat mengalah? Positifkan diri, dan pandang terus ke hadapan.
"Untuk menjadi insan luar biasa, kita kena fikir cara luar biasa. Kita kena buat perkara luar biasa, perkara yang orang biasa tak buat." - Nazali Noor.

Buku ULU YAM DI LIVERPOOL – membuktikan bahawa impian mampu menjadi kenyataan, bukan sekadar angan-angan Mat Jenin. Dulu anak Melayu ini di Ulu Yam, sekarang mencipta nama di Liverpool. Bacalah dari hati kerana ini cerita kita. Cerita saya, cerita anda, anda dan anda. Cerita untuk dikongsi bersama.


pendapat aku :

buku ni lagi sedih dari ombak rindu, lagi power dari the wedding breaker.. buku ni sangat sangat memotivasikan diri.. tolong la beli dan baca buku ni! kalau masok bab sedih, aku boleh nangis baca.. hayatila setiap bait perkataan dalam buku ni.. tak rugi pon sebab buku ni memang hebat! tahniah untuk penulis buku ni!

bye!
xoxo

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved