Selasa, 1 April 2014

12 di jeram - Google Blog Search

12 di jeram - Google Blog Search


sepetang <b>di</b> aroma ikan bakar, <b>jeram</b> kuala selangor - all about my life

Posted: 10 Mar 2014 05:17 AM PDT

Ini cerita Sabtu last week.
Actually aku nampak newsfed kat fesbuk akak blogger green apple update blog cerita pasal Aroma Ikan Bakar, Jeram ni.
Terus otak time tu terkuar simbol mentol *tink tink*
Datang idea nak makan ikan bakar gak.
Search kat gugel-- baca blog orang-- ada yg cakap sedap, ada yg kata murah, ada yg bitau dulu lagi sedap and murah, ada yg nasihat suh call and booking before datang ect.
Banyak info yg aku dapat tp sepatah haram aku tak ikut. Derhaka namanya ni uhuhuhu.
Yang aku ikut ialah ikut hiway LATAR. Tu je.
Nama aku nak booking, haram terlupa. Terjah je konsepnya:)
Ikut hiway LATAR just 30mins from Sg.Buloh.
Tak susah nak cari kalau ikut pakcik waze-- memang btul direction yang dia kasi.
Time sampai tu, da gelabah jap pasal nmpk byk giler kete berderet tepi jalan. Hubby da start bagi tazkirah-- pasal pe x call booking dulu, kang xde kosong cemana.
Aku malas nk melayan-- tadah je la telinga dengar ahaha.
Aku beratur kat tempat nk pilih seafood/ikan while hubby cari meja for 3 of us. Tapi malangnya xde call pon bitau da dpt meja ke blom. Yang aku ni da risau ni sebab que line beratur da semakin dekat sampaikan akak belakang aku tu cakap, pegi tengok no.meja sebab org kt tmpt pilih seafood/ikan akan tanye no.meja.
So pegi la cari hubby tapi hubby still tercegat kat situ cari meja.
Full house. Punya la ramai orang.
10mins gak la mencari and finally jumpa meja L18-- family kt meja L18 tu blom abes makan actually tp makanan byk yg da licin. Ada sorang family member yg tengah dok meratah ketam.
Takpe la, kitaorang tunggu sampai ko suda makan.
While hubby tunggu diaorang abes makan, aku pegi beratur balik.
Sib baik akak comel tu nampak aku and suh beratur depan dia. Yang bestnya tu dia siap amekkan bekas untuk aku isi seafood/ikan.
Banyak selection of the seafood/ikan-- siakap,cencaru,kembong,pari,udang XXXL,ketam bunga, sotong XXL,kupang,lala,pepahat. Tu je la yg aku kenal hihihi.
Aku amek 2 ekor ikan cencaru-- bakar.
Sotong XXL 2 ekor-- goreng tepung.
Ketam bunga 2 ekor-- masak cili.
Pastu order tom yam ayam 1 sbb nak kuah, air tembikai, teh panas, oren jus and nasi putih 1 pinggan.
Aku tak sentuh pon nasi sebab memang da aim nk makan seafood and ikan bakar. Nak ratah lauk je:)
Puas ati gak la sebab makanan not bad especially sotong goreng tepung and ketam masak cili. Ikan bakar dia bole la. Yang kurenggg sket ialah tom yam-- ni memang aku tak rekemen k. Tak sedap langsung. Buktinya, tak abes pon. Ada la sesudu dua yang aku dengan hubby hirup kuah dia.
Total damaged malam tu ialah RM67.40 utk 2 org makan. 
Paling mahal ialah harga sotong. Mahal pon xpe asalkan sedap, mabeles, yummylicious:)
Next time ada rezeki kalau datang lagi, aku da tau da nk order apa hihihi.
sementara tunggu makanan siap, mari kita selfie dulu 3 beranak:)
time ni air surut, so nampak la cam jauh je dari gigi air padahal kat tmpt org bertenggek tu da boarder air da.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads