Khamis, 10 April 2014

12 di sabak bernam - Google Blog Search

12 di sabak bernam - Google Blog Search


Rakan Basikal Di Facebook Akhirnya Bertemu <b>Di Sabak Bernam</b>!

Posted: 20 Feb 2014 05:30 PM PST

Saya mengenali seorang teman di FB yang bernama Miskam Marimun sejak bulan Jun 2012 kerana minat yang sama dalam aktiviti basikal. Perkenalan terhad di alam maya sahaja kerana beliau tinggal di Sabak Bernam sementara saya tinggal di Setiawangsa. Walaupun berada di dalam negeri yang sama iaitu Selangor (saya di sempadan Selangor - KL), jarak antara kami adalah 116 kilometer! Beberapa kali beliau mengajak saya mengayuh di Sabak Bernam, namun saya juga telah beberapa kali 'gagal' untuk memenuhi pelawaan tersebut kerana faktor jarak.
 Saya dan Bang Miskam Marimun di sebuah kedai basikal Jepun di Sabak Bernam
Pembukaan sebuah kedai basikal Jepun di Sabak Bernam telah menemukan saya dan Miskam Marimun. Pagi tadi, selepas menghantar isteri saya ke tempat kerjanya, dengan tidak semena-mena hati saya meronta hendak ke Sabak Bernam untuk melihat kedai basikal yang dipromosikan dengan giat oleh Miskam. Sehingga saya 'terbawa balik' sebuah basikal yang tidak saya ketahui jenamanya melainkan tertulis di frem tersebut jenama DAMSON.
Terima kasih Bang Miskam kerana 'menyebabkan' saya datang ke Bandar Sabak Bernam untuk pertama kali dalam hidup saya. Sepanjang perjalanan melalui Kuala Selangor, Sekinchan dan akhirnya Sabak Bernam, terlalu banyak tempat yang indah saya lalui. Tidak tersangka negeri Selangor yang amat maju ini, masih ada kawasan yang indah seperti di Sekinchan dan Sabak Bernam. Kawasan sawah padi yang biasanya dikaitkan dengan negeri jelapang padi iaitu Kedah, juga terdapat di kawasan Selangor.
In sha Allah, pada satu hari nanti saya akan ke Sabak Bernam lagi.. :)

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sabak bernam</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Mar 2014 01:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG SELANGOR: 12 <b>di sabak bernam</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Mar 2014 01:11 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Gambar VIva Rempuh Bank <b>Di Sabak Bernam</b> | "phat corner"

Posted: 25 Nov 2013 05:14 PM PST


Sebuah produa viva merempuh dan masuk kedalam sebuah bank di Sabak Bernam pada pukul 12.45 tengahri tadi , kejadian ini berlaku di Maybank cawangan Sabak Bernam tengahari tadi.

Mengikut maklumat di terima produa viva ini asalnya parking di hadapan bank terbabit , pemandu viva tersebut di khabarkan cuba mengundurkan keretanya nya dengan menekan minyak , namun malang nya kereta terbabit meluncur laju ke dalam bank terbabit.


Mungkin pemilik viva ini tersalah masuk gear , mungkin beliau hendak masukan gear undur , namun sebaliknya berlaku , beliau mungkin memasukan gear drive.

Walaubagaimanapun tiada sebarang kecederaan di laporkan , kes ini sedang di siasat oleh pihak berkuasa untuk mengetahui punca sebenar kejadian.

SUMBER






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads