Khamis, 27 September 2012

12 di morib - Google Blog Search

12 di morib - Google Blog Search


orientasi <b>di Morib</b> :) # episod 1 | diaries of pu3 sept =)

Posted: 08 Sep 2012 04:34 AM PDT

assalamualaikum ... setelah seminggu menghilangkan diri dan bertapak di Morib akhirnya dapat lagi saya update blog ni untuk tajuk-tajuk yang baru ... 

jom ... nak cita ckit sai orientasi kt Morib tu ... 

orientasi bermula hari ahad, 2 Sept 2012 dan tamat pada hari jumaat, 7 Sept 2012 ... peserta lebih kurang 300 lebih ... peserta perempuan lebih ramai berbanding peserta lelaki ... para fasilitator adalah students dari mesir sendiri ... ada yang dari Al-Azhar, Keherah dan ada yang dari Zagazig ... kalau tak silap fasi lelaki lebih ramai daripada fasi perempuan ...

fasi suma yang hebat-hebat ... ada yang dapat MUMTAZ tiap-tiap tahun ... fuh !! memang struggle gila r ... tiap-tiap tahun dapat jpa ... huhu !! nak nak jugak !! nanti boleh balik Malaysia tiap-tiap tahun !! hee

jadual program tu memang padat ... kena rushing gak r !! hmm tak sempat nak balas mesej kengkawan sebenarnya ... bila ada kengkawan yang hantar mesej cam nak lepas geram contoh 'bukan nak habaq aku bila anx sampai kat sana, sampai hati' ... mesti la saya asa geram kan ?? tak sepatutnya la mesej-mesej camtu dihantar ke nombor telefon saya ... seharusnya kengkawan sendiri kena la paham keadaan saya kat cini ... ni sebaliknya yang berlaku ...

teringat kata-kata fasi saya ... Muhammad Haziq Aiman, student medic di Universiti Zagazig ... akan berlaku perselisihan faham dalam persahabatan ... paling penting jangan gadoh ... jangan gadoh ... selalu husnuzhon dengan apa yang berlaku ... pertama kali jumpa owang yang masih belum kita kenal ... tetap bersangka baik dengan owang tu ... 


' jangan gadoh ' ... saya pegang kata-kata tu ... kalau tak memang kena smash da kengkawan yang hantar mesej tak sepatutnya camtu ...
sampai sini dulu untuk post 'orientasi di Morib' ... nanti saya sambung lagi ... :)

# take care garnier =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads