ads

Khamis, 27 September 2012

12 di ulu yam - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

12 di ulu yam - Google Blog Search


Makan Kenduri <b>di Ulu Yam</b>... | Mulanya Sebuah Catatan

Posted: 01 Sep 2012 08:54 AM PDT

...arini pegi makan kenduri di Ulu Yam

buat pertama kalinya ke sana menyusur

 jalan menghala ke Selayang...ya allah jem

giler...dengan kepanasan yang

berdentang boleh buat hati panazzz membara!

...bila masuk simpang ke hutan lipur

Sg Tua...barulah suasana berbeza

dengan keredupan pohon2 yang

merendang dan terpesona dengan

keindahan alam disekitar empangan

Batu yang luas terbentang

awal2 lagi dah sound dengan suami

untuk singgah dalam perjalanan

balik nanti....

Ingatkan dah salah jalan sebab

jauh bobonar...dalam kepala nak

berpatah balik je tapi sib baik

jumpa SM Sains Hulu Selangor

menandakan arah tujuan tak jauh

di hadapan...akhirnya jumpa jugak

majlis kendurinya...si ibu pengantin

adalah anak kepada sepupu aku

bermakna si pengantin perempuan itu

pangkat cucu...

????...berapa ramai cucu yang aku ada ekk!
huwaaaa...tak rela you!

...disebabkan malu dengan orang yang

duduk di hadapan tak jadi nak snap

gambar makanan...bila diorang dah

angkat punggung barulah dapat snap

gambar makanan sampingan yang

disediakan...betul2 buat ala kampung

ada gulai daging salai...ikan keli

berlada dan ada ubi rebus dicicah

 ngan sambal ikan bilis... 

tunggu punya tunggu lambat rupanya

pengantin tiba...dah siap bersalam

mintak diri barulah diorang sampai 

berselisih di tengah jalan...

...sekarang ni trend waktu menyambut

pengantin lelaki untuk berarak

pengantin pompuan kena bersalam ngan

pengantin lelaki...seingat aku pengantin

dolu2 yang had lelaki bagi bunga kat

pompuan jadi tak heran waktu tu

pengantin lelakinya kena pegang sejambak

bunga...dah jadi macam mat bungalah

pulak....

...di sebabkan empangan Batu 

luas terbentang terdapat lah beberapa

tempat persinggahan yang disediakan

tapi En. suami teragak2 nak berhenti

konon nak parking di perhentian

di hadapan sekali...emmm hampeh

terlepas sudah persimpangannya jadi

terbantut hajat hati untuk merakam

panorama di situ...rasanya lambat

lagi lah ke situ...last2 rakam panorama

batu caves dengan pohon pinang yang

tengah lebat berbuah....sekadar nak

lepaskan gerammm...

eh...betul ke pokok pinang?


0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved