Jumaat, 19 April 2013

12 di ampang - Google Blog Search

12 di ampang - Google Blog Search


Calon UMNO/BN <b>Ampang</b> tiada rekod Nikah(baru) <b>di</b> JABATAN <b>...</b>

Posted: 17 Apr 2013 06:26 AM PDT

Calon UMNO/BN Ampang tiada rekod Nikah(baru) di JABATAN AGAMA ISLAM SELANGOR?
by oren reformis

Calon Umno/BN kawasan Ampang berstatus Janda ataupun bersuami?

Hari ini status calon tersebut menjadi satu topic paling panas diperkatakan di seluruh kawasan Ampang,maklumlah di samping comel,gebu,mengiurkan Pemuda-pemuda Umno.tipulah jika menyatakan beliau tidak comel langsung,jika dibandingkan dengan Ummi Hafilda jauh panggang dari api.

Bukan perkara itu yang dipersoalkan disini,malah menjadi tanda tanya kepada pengundi kawasan Ampang yang ingin tahu status beliau,Jandakah atau Isteri orang,jika janda,pemuda-pemuda Umno ada peluanglah lagi utk mengisi kekosongan hatinya,dan jika Isteri orang,ada peluang jugak,(Peluang tengok dari jauh).

Presiden Umno Dato Seri Najib Tun Razak telah mengeluarkan kenyataan bahawa semua Bakal Calon Umno/BN akan disaring dalam semua segi.tetapi bolehkah di percayai saringan-saringan yang dicanang kepada pengundi-pengundi tersebut?

Sekarang topic sembang yang mejadi paling hangat di pasaran Ampang tentang Status Dr Rodziah Talib JANDA atau ISTERI ORANG,adakah ia benar ataupun tidak mungkin akan ada kenyataan selepas ianya diperkatakan nanti,maklumlah perkara ini melibatkan MORAL calon Umno/BN,yang mana akan menentukan kalah atau menang Umno/BN kawasan Ampang

Setelah membuat pengamatan dan sedikit siasatan tentang calon UMNO/BN tersebut,dari sumber Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS)didapati rekod beliau berstatus "Janda" tiada rekod perkahwinan seperti yang beliau istiharkan itu.mungkin beliau berkahwin di monggolia dan tidak didaftarkan di negara ini kot.

Penulis bukanlah berniat utk menuduh ataupun memfitnah,tidak sesekali,penulis bukanlah macai-macai Umno/BN yang menjadikan fitnah sebagai santapan rohani setiap hari,apa yang penulis inginkan adalah penjelasan untuk diri penulis dan pengundi-pengundi kawasan Ampang..ianya untuk kebaikan Umno/BN juga kan?

Persoalan yang menjadi tanda tanya ialah,Status beliau Dr Rozaidah Talib dah kawin ke belum?,kahwin dimana?daftar dimana?

Ianya terus menjadi tanda tanya kenapa tiada Rekod perkahwinan "BARU" Dr Rozaidah Talib daripada Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS)

Jika persoalan ini gagal ditangani dengan baik,penulis percaya Pengundi kawasan Ampang akan teragak-agak utk mengundi Umno/BN kerana Calon yang di tandingkan tidak menepati Syariah ISLAM,antara bab Aurat,nikah/kahwin.bab dia nusyuz terhadap bekas suami dia tu juga akan menjadi pertimbangan pengundi kawasan Ampang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads