ads

Jumaat, 19 April 2013

12 di selayang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

12 di selayang - Google Blog Search


Serius! Babi Dijual Bercampur Bersama Daging Lembu <b>Di</b> Pasar <b>...</b>

Posted: 28 Mar 2013 09:41 AM PDT

Gambar ini sedang banyak berlegar di laman Facebook. Ia didakwa diambil di sebuah pasar raya di Selayang, Selangor. Nama pasar raya itu ada disebut dalam nota asal penulisan yang disertakan bersama gambar itu tetapi dipadam oleh Mynewshub atas faktor perundangan.

Kandungan gambar memperlihatkan bahawa perkara itu perlukan penyiasatan lanjut dan jika terbukti benar, maka tindakan tegas termasuk menutup pasar raya berkenaan harus diambil.

Mungkin itu gambar superimpose atau mungkin juga yang mengambil gambar terkeliru dengan daging yang ada di depan matanya. Benda yang ada itu sudah pun diproses jadi ada kemungkinan itu bukan babi dan mungkin kambing (hanya sebagai contoh kemungkinan). Justeru itu, ia perlu disiasat dengan penuh terperinci dan mendalam. Namun jika ia benar, ia harus dipandang serius.

Pada peringkat ini, wujud dakwaan bahawa daging berkenaan yang dipercayai daging babi berkemungkinan dijual dengan dicampurkan bersama dengan daging lembu.

Di bawah ini disertakan nota yang ditulis pihak yang mengambil gambar itu dan memuat naik ke laman internet kemudian. Nota berkenaan telah kami edit sedikit dari segi singkatan bahasa yang digunakan bagi memudahkan kefahaman pembaca kami. Namun, maksud asal dari penulis asal tidak sama sekali berubah.

Gambar memperlihatkan butiran aduan juga kami kepilkan sebagai bukti bahawa pihak yang mengambil gambar berkenaan telah mengambil tindakan lanjut dengan membuat aduan rasmi kepada pihak Majlis Perbandaran Selayang. (mynewshub)

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/ss.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved