Selasa, 20 Mei 2014

12 di batu caves - Google Blog Search

12 di batu caves - Google Blog Search


Besh Shimatado: Training <b>di Batu Caves</b>

Posted: 12 Apr 2014 09:45 PM PDT

Start pukul 8.00 pagi tadi, aku dan sahabat, Nizam, pergi training di Batu Caves. Target kami adalah 10 round. Dan kami berjaya buat 10 round. Pancit? Sudah semestinya. 
1-5 round pertama adalah round yang mencabar. Nak bagi habis 5 round cukup seksa. Badan baru nak adapt dengan naik turun anak tangga 270 tu.  Tapi bila dah sampai 7 round, semangat makin tinggi. Rasa confident untuk habiskan 10 round tu lebih berkobar-kobar.
Aku rasa aku masih mampu untuk sampai 15 round, tapi cukuplah untuk kali ini. Maybe next time boleh cuba up sikit. Nanti balik sakit kaki sangat pulak. Dah lah kena sound banyak kali dengan orang kat situ. " Kalau nak joging pergilah taman ke lake ke.. Ini tempat orang nak sembahyang..."
10 round kami mengambil masa lebih sejam rasanya. Kami slow-slow je takde rush. Takut nanti injured. Lagipun memang tak larat pun nak laju-laju. Bukan atlete pun nak lari. Hahaha
Lepas turun, aku beli sebiji buah kelapa dan ratah jugak kat situ. Best gila dapat minum. Lepas itu, aku makan nasi lemak 3 bungkus dan 2 biji pisang. Adoi. Lapar lain macam je. Dahaga pun lain macam je.
Note: Better bawa air sendiri sebab air mineral 500 ml kat atas sana harga RM2.00. Mahal. Tapi sebab dahaga no choice.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads