ads

Rabu, 7 Mei 2014

12 di jeram - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

12 di jeram - Google Blog Search


Berkelah <b>di Jeram</b> Pasu Pasir Puteh | Blog Jaakechik

Posted: 04 May 2014 07:05 PM PDT


Hari ni nak share gegambar masa kitorang Berkelah di Jeram Pasu Pasir Puteh. ni citer agak lama gak ni. 27 April 2014 (hari sabtu). sehari selepas kitorang Jenjalan Taman Tengku Anis. kami datang sini 2 buah kereta. 1 keta jaa, 1 kete kakak jaa. siap bawak bekal nasi lagi hokey... sedapppp!!


Datang sini selepas kena bodek ngan adik-adik dan anak-anak sedara jaa... ikutkan hati, jaa memang tak suka sangat datang sini.. sebab kat sini tak berapa cantik.. kawasan jeram pasu ni kelihatan sedikit terbiar... kolam dan gelongsor pun sedikit uzur...

Belum lagi masuk bab tandas dan surau.... kat sini frasarana memang tahap zero... langsung tak terurus.. tandas takde air.. surau kotor... pendek kata memang teruk! dulu, kat sini ada tandas yang agak bersih, siap ada penjaga lagi dok kutip duit 30sen setiap kali pengunjung masuk tandas. kemana duit tu menghilang? awat tak guna untuk ceriakan lagi tandas kat sini? dimana pihak bertanggungjawab ke atas tempat ni??? dah tak wujud kah?

Kalau ikutkan hati nak saje jaa bawak adik-adik jaa ke Lata Tembakah di Hulu Besut Terengganu (1jam sahaja dari jeram pasu) tapi itu lah kat sana bahaya pulak untuk budak-budak... banyak citer pasal orang meninggal masa mandi, coz air dalam, arus deras dan tragedi kepala air... so, agak tak sesuai untuk budak-budak mandi...
Sebenarnya nak lagi best kitorang boleh jer ke La Hot Springs di Hulu Besut Terngganu... namun agak jauh pulak tempat tu... lebih kurang 1jam lebih dari jeram pasu ni... (2jam lebih dari rumah kami) dan masa lak mencemburui kami... my laki kerja di pagi hari... so selepas zohor baru gerak ke sini... makanya takde pilihan lain, kena gi tempat yang jarak dekat sajoo...

Harap sangat lepas ni pihak yang bertanggungjawab ke atas Jeram Pasu ni dapat meningkatkan lagi keceriaan dan kemudahan kawasan di jeram pasu ni... semoga dapat baiki semula mozek gelongsor air dan kolam yang tertanggal dan kasi cat semula kolam biar nampak cantik dan indah... baiki semula tandas dan surau yang rosak / kotor  (tak boleh guna langsung). kalau kawasan ni terbiar lama begini... rasanya suatu masa nanti tak mustahil takde lagi pengunjung yang mahu berkelah disini....


Jom Follow Facebook Jaakechik. KLIK button dibawah :

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved