Rabu, 15 Jun 2011

12 di selayang - Google Blog Search

12 di selayang - Google Blog Search


Coretan Lukisan Hati...: Huru-Hara <b>Di Selayang</b>!

Posted: 26 May 2011 08:18 AM PDT

hari ni melakar sejarah apabila aq terpakse bergegar ke sekolah SMKSB tok bg kalkulator kat adik aq..yela dah tau nk pekse math leh plak dye tgl kalkulator kat umah..mmg havoc la rumah pastu fikir cmne nk anta kalkulator kat dye..

ape dye igt keje aq kat umah nih jge kebajikan kalkulator dye ke ape..padahal aq sambil menyanyi-nyanyi dan melalak untun packing barang2 nk balik perlis sabtu nih..

tapi time aq nk anta kalkulator kat dye yang namenye di sembunyikan untuk mengelak kontrovesi..satu kejadian aneh dan ajaib telah berlaku..dimana sejumlah wang bernilai RM5 telah turun dari langit..uish dasat! dasat.. tu hanyalah pepatah pepatung..sebenar er aku pon xtau mane duet tuh dtg..sedar2 terbang depat aku..so aku pon kutip dan trus tahan teksi..aq ase wat pertama kali dalam sejarah pakcik teksi tuh ade org g sekolah nek teksi padahal klu jalan kaki g sekolah x sampai 15 minit..giler x aku?

so aku sambung balik cerita biler aku kutip jer RM1 sampai cukup 5 aku pon tahan teksi dan trus ke sekolah SMKSB..mencari-cari si dye bukan name sebenar tok bagi kalkulator..hampeh tol! xde langsung batang hidung..geram la jugak hingga menyebabkan air mata aku yang mahal nih jatuh..so aku segera menhan seorang pengawas sekolah berbangsa india..so aku pon bg commang tahap kapten soh dye pass kan kalkulator tuh kat adik aku yang sedang jawab pekse tuh..so dgn bangga pon india tuh g la ppas kan kalkulator tuh kat adik aku..

TETAPI!!!!!!!!!!!!!!!

yang paling aku bengang!! dye telepon macam nk guna kalkulator tuh time first pekse so aku pon menyibukkan otak aku tok anta kalukulator dye time2 tuh jugak! alih2 dye nk guna time exam akkhir!! x ker cipan name er tuh!! warghhhhhh!!!!!!!!! memang geram gler la aku..col mcm nk bg tau ade org meninggal jer bunyi nyer..padaha; xde ape pon yang kecoh..ish memanag pas dye balik tuh kne henta dgn 4 org umah aku..4 org tuh iaalah aku angah mak ngan ayah aku..amik ko acik..xpasal-pasal kne masuk mahkamah umah lak..wat kecoh selayang jer arini..xpasal-pasal ade drama siaran langsung kat sekolah td..ish malu aku..tension tau...paling best aq mmg g sehelai sepinggang..tp lg best bila duet muncul depan mata..kini aku dah mula percaya duet turun dari langit..so pasni jgn ckp pepatah xde duet muncul tiba2 sebab aku dah ase duet muncul tibe2..yang paling best duet yang muncul duet br lak tuh..uish bila pikir balik..seram pon ade..hehe papepon alhamdulillah dapat jugak aku merasa keadaan kritikal cmni..korang ade ker? hehe nyte!

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads