Sabtu, 1 Oktober 2011

12 di batu caves - Google Blog Search

12 di batu caves - Google Blog Search


(BERITA) Gambar dan Kisah Orang Minyak <b>di Batu Caves</b>, Gombak <b>...</b>

Posted: 17 Sep 2011 01:35 PM PDT

orang minyak, orang minyak batu caves, orang minyak di batu caves, orang minyak gombak, orang minyak di gombak, orang minyak norlida hassan, orang minyak ahmad hashim, norlida ahmad orang minyak, ahmad hashim orang minyak, berita orang minyak, berita orang minyak batu caves, berita orang minyak di batu caves, berita orang minyak gombak, berita orang minyak di gombak, berita orang minyak norlida hassan, berita orang minyak ahmad hashim, berita norlida ahmad orang minyak, berita ahmad hashim orang minyak, gambar orang minyak, gambar orang minyak batu caves, gambar orang minyak di batu caves, gambar orang minyak gombak, gambar orang minyak di gombak, gambar orang minyak norlida hassan, gambar orang minyak ahmad hashim, gambar norlida ahmad orang minyak, gambar ahmad hashim orang minyak, orang bogel, orang bogel batu caves,orang minyak di gombak, berita orang minyak di gombak, gambar orang minyak di gombak, orang berbogel di batu caves, orang berbogel gombak, orang berbogel di gombak, gambar orang berbogel di batu caves, gambar orang bogel di batu caves, gambar orang berbogel di gombak, gambar orang bogel di gombak, gombak orang minyak,orang berbogel gombak, orang minyak taman pinggiran, orang minyak di taman pinggiran, orang minyak taman pinggiran batu caves, orang minyak di taman pinggiran batu caves, orang berbogel taman pinggiran, orang berbogel di taman pinggiran, orang berbogel taman pinggiran batu caves, orang berbogel di taman pinggiran batu caves

"Apabila saya intai menerusi tingkap, saya terkejut apabila melihat seorang lelaki muda bertelanjang bulat sedang melakukan aksi pelik namun saya segera menyergah lelaki itu supaya beredar."

- mangsa

"Saya kemudian memberanikan diri membuka pintu rumah untuk menghalau dia dari situ tetapi dia seolah-olah membuka jurus pencak silat dan kelakuannya itu ternyata menyeramkan hingga memaksa saya mengejutkan suami, Ahmad Hashim,"

-mangsa

 ***************** UTUSAN MALAYSIA *****************

KUALA LUMPUR 17 Sept. – Tidur nyenyak penduduk pangsapuri lima tingkat di Taman Pinggiran Batu Caves, Gombak dekat sini awal pagi ini hanya seketika apabila sebuah keluarga yang tinggal di tingkat bawah perumahan itu diganggu seorang lelaki berbogel yang digelar 'orang minyak'.

Dalam kejadian kira-kira pukul 2 pagi itu, lelaki warga asing yang dipercayai mengamalkan ilmu hitam terbabit 'mengejutkan' keluarga Norlida Hassan, 42, apabila dia dilihat bersilat di hadapan rumah wanita itu.

Katanya, ketika kejadian, dia sekeluarga sudah tidur namun dia tersedar apabila dikejutkan dengan bunyi dengus nafas seseorang yang kuat di hadapan rumahnya.

"Selain bunyi dengusan kuat, saya juga terdengar bunyi orang mengetuk-getuk motosikal di luar rumah, seolah-olah cuba menarik perhatian saya untuk keluar melihat.

"Apabila saya intai menerusi tingkap, saya terkejut apabila melihat seorang lelaki muda bertelanjang bulat sedang melakukan aksi pelik namun saya segera menyergah lelaki itu supaya beredar.

"Saya kemudian memberanikan diri membuka pintu rumah untuk menghalau dia dari situ tetapi dia seolah-olah membuka jurus pencak silat dan kelakuannya itu ternyata menyeramkan hingga memaksa saya mengejutkan suami, Ahmad Hashim," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Norlida berkata, lelaki itu kemudian melarikan diri ke arah sebuah belukar tebal di belakang pangsapuri sambil dikejar oleh suaminya dan seorang jiran.

Ahmad yang juga seorang anggota tentera pula berkata, dia bersama jirannya mengejar sejauh 50 meter sebelum dapat menangkap lelaki itu yang cuba bersembunyi di dalam longkang besar berhampiran pangsapuri tersebut.

"Setelah menangkapnya, lelaki yang berusia lingkungan 20-an itu berkelakuan pelik apabila memintanya untuk mencari minyak tanah dan mahu membakar diri.

"Saya fikir dia mungkin pengamal ilmu hitam kerana berkelakuan pelik dan saya terus menghubungi pihak polis yang menahannya kira-kira pukul 3.30 pagi," jelasnya.

Sementara itu, jurugambar Mingguan Malaysia, Zakaria Idris, 47, yang berada di tempat kejadian turut merasakan lelaki itu berkelakuan pelik dan tidak menyangkal kemungkinan, dia adalah pengamal ilmu sesat seperti 'orang minyak'.

"Badannya tidak disapu minyak seperti 'orang minyak' tetapi darah yang keluar dari luka setelah ditangkap orang ramai itu dilumurkan ke seluruh badan. Malah mulutnya juga terkumat-kamit seolah-olah membaca sesuatu.

"Selain itu dia tidak banyak bercakap meskipun ditanya pelbagai soalan oleh penduduk," jelasnya.

Difahamkan, kewujudan lelaki yang dipercayai tidak menetap di kawasan itu disedari awal pagi ini. Dia dilihat sedang berbogel di belukar terbabit namun tindakannya ketika itu tidak diambil peduli oleh penduduk.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah ketika dihubungi Mingguan Malaysia hari ini mengesahkan penahanan lelaki terbabit dan akan membuat siasatan lanjut.

"Kami masih menyiasat motif suspek dan kami percaya dia adalah pekerja kontrak di kawasan berhampiran," katanya.

Dalam perkembangan sama, Penasihat Media Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Tuan Asmawi Tuan Umar ketika dihubungi Mingguan Malaysia mengakui, wujudnya amalan ilmu hitam dalam masyarakat di negara ini.

"Dalam kes ini, saya tidak menolak lelaki terbabit itu pengamal ilmu hitam kerana jika dia adalah seorang pesakit mental, tentu tidak akan terus melarikan diri jika ternampak suami wanita itu.

"Ketika itu, dia mungkin dipengaruhi 'ilmu' yang dituntut menerusi kerjasama dengan jin atau syaitan, terutama sekali apabila menjadikan wanita sebagai sasaran," ujarnya.

Incoming search terms:

Tech Gadgets+Automotives=FollowTrends: Orang Minyak <b>Di</b> Realiti <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2011 08:29 AM PDT

'Orang minyak' Taman Pinggiran Batu Caves Gombak yang muncul di sekitar taman perumahan itu telahpun berjaya di tangkap penduduk setempat dan di serahkan kepada pihak polis.
Badan orang minyak ini tidak disapu minyak seperti 'orang minyak' tetapi darah yang keluar dari luka setelah ditangkap orang ramai itu dilumurkan ke seluruh badan. Malah mulutnya juga terkumat-kamit seolah-olah membaca sesuatu.
Lelaki berbogel yang digelar 'orang minyak' di Taman Pinggiran Batu Caves Gombak ini di percayai berasal dari Indonesia dan mengamalkan ilmu hitam. 
Inilah dia kronologi penangkapan orang minyak di Taman Pinggiran Batu Caves Gombak baru-baru ini :- 
  • Kira-kira jam 2 pagi itu, orang minyak 'mengejutkan' keluarga Norlida Hassan, apabila dia dilihat bersilat di hadapan rumah wanita itu.
  • Dia sekeluarga sudah tidur namun dia tersedar apabila dikejutkan dengan bunyi dengus nafas seseorang yang kuat di hadapan rumahnya.
  • Orang minyak itu di percayai mengetuk-getuk motosikal di luar rumah, seolah-olah cuba menarik perhatian pemilik rumah untuk keluar melihat.
  • Norlida Hassan yang mengintai menerusi tingkap, mendapati seorang lelaki bertelanjang bulat sedang melakukan aksi pelik dan bersilat lalu beliau mengambil keputusan menyergah lelaki itu supaya beredar.
  • Suami Norlida dan seorang jiran mengejar orang minyak itu yang berlari ke sebuah belukar tebal.
  • Mereka berjaya menangkap orang minyak yang cuba bersembunyi di dalam longkang besar berhampiran pangsapuri tersebut.
  • Setelah ditangkap, orang minyak itu berkelakuan pelik apabila meminta untuk mencari minyak tanah dan mahu membakar diri.
  • Pihak polis sampai ke tempat kejadian lalu menahannya kira-kira pukul 3.30 pagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads