Isnin, 1 April 2013

12 di ulu yam - Google Blog Search

12 di ulu yam - Google Blog Search


Kisah Berkelah <b>Di Ulu Yam</b> | Adra217

Posted: 13 Mar 2013 05:00 PM PDT

Adra21
Amacam, tajuk entri kali ini ada serupa episod cerita Upin & Ipin tak?? Hihi.. Ahad lepas, Adra telah berpeluang untuk berkunjung ke tempat perkelahan yang paling terkemuka di kawasan Batu Caves ini, Ulu Yam. Walaupun jarak antara rumah Adra dan Ulu Yam ini hanyalah sedetik cuma, namun nak kata pergi ke sana tu memang jauh sekalilah. Tapi memandangkan sekarang ni memang musim panas, maka Daddy telah mengajak Adra dan juga Mama untuk ke sini. Turut serta dalam kunjungan yang penuh bermakna ini adalah kawan baik Mama, Auntie Ija dan keluarganya.

Seperti yang telah dijanjikan, maka, tepat jam 830 pagi kitaorang dah bergerak menuju ke Ulu Yam. Walaupun dekat, tapi kitaorang sengaja awal ke sana. Kata orang, boleh pilih tempat yang menarik kalau sampai awal ni. Tidaklah berjalan sampai ke hujung hutan, pun masih tercari-cari tempat mana nak letak segala barang. Maklumlah, Ulu Yam ni boleh tahan dia punya ramai orang.

Sabar menanti hidangan

Sabar menanti hidangan

Lagi aksi kelaparan..menunggu waktu untuk makan

Lagi aksi kelaparan..menunggu waktu untuk makan


Sewaktu sampai di kawasan parkir, kereta masih belum kelihatan begitu banyak. Maka, secara tidak langsung orang pun masih lagi begitu ramai. Sesi pencarian tapak untuk meletakkan segala barangan berjalan dengan lancar. Kitaorang berjaya mendapatkan lokasi yang agak menarik juga. Maka, aktiviti pertama yang dijalankan adalah pemakanan nasi lemak yang telah ditapau oleh Mama. Selain itu, terdapat juga sandwich buatan tangan Auntie Ija.

Selesai sahaja acara pemakanan tersebut, dengan sepantas kilat Adra mengajak Daddy untuk menuju ke permukaan air sungai yang kelihatannya seolah memanggil-manggil Adra. Nah, dia punya jangan cakaplah. Sejuk macam air peti ais.

Adra yang kesejukan

Adra yang kesejukan


Setelah puas bertarung dengan kesejukan dengan air, Adra meminta izin untuk mengundur diri. Tak tahan. Walaupun hati nurani ini berkata Adra masih mampu mengharunginya lagi barang setengah jam. Tapi kecutan di jari adalah bukti yang Adra dah cukup sejuk sebenarnya.
Posing dengan Kakak Alesya

Posing dengan Kakak Alesya


Kitaorang melepak di Ulu Yam ni takdelah lama sangat..menjelang tengahari, Adra pun berangkat pulang sambil pekena tidur dalam kereta setelah penat bertarung dengan air sesejuk peti ais itu.

Mari Menunggang Unicorn <b>Di Ulu Yam</b> ~~~ | AmazingNara

Posted: 05 Feb 2013 04:53 AM PST


Ah ~~ Impian Abang Nara untuk menunggang unicorn akhirnya akan tercapai jua. Terima kasih Groupon Malaysia kerana membawa unicorn daripada USA ke Ulu Yam. Dekat bebenor dah tue dengan rumah mak mertua Abang Nara.

unicorn

Dan jangan main-main sebab siap ada "fairy god mother" yang akan menemani perjalanan anda sepanjang menunggang unicorn nie. Sekarang nie mana Abang Nara nak cari RM9 juta. Dah diskaun 58% pun still mahal gila lagi!!!

P.S: Slowpoke betul diri ini. Ini adalah lawak April Fool 2012 daripada Groupon Malaysia sebenarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads