Sabtu, 11 Mei 2013

12 di beranang - Google Blog Search

12 di beranang - Google Blog Search


BLOG SELANGOR: 12 <b>di beranang</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2013 11:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

OPTIMIST UiTM: JCM @ <b>Beranang</b>

Posted: 17 Feb 2013 09:52 PM PST

Sepanjang cuti semester kali ni, warga OPTIMIST UiTM telah terlibat dengan beberapa lokasi untuk program Jom Check Mata (JCM). Antaranya ialah pada 3 Februari 2013 yang lalu, JCM telah berlangsung dengan jayanya di Klinik Kesihatan Beranang, daerah Hulu Langat. 
Memetik daripada blogger Fatin yang juga merupakan pelajar optometri tahun 2, di situ terdapat empat saringan (kaunter) iaitu saringan refraksi, saringan glaukoma, saringan diabetik retinopati dan saringan katarak. Tetapi pesakit terlebih dahulu dikehendaki mendaftarkan diri di kaunter pendaftaran. Selepas selesai semua saringan, optometrist yang bertugas akan memberikan konsultasi kepada pesakit.
Sekitar suasana JCM di Klinik Kesihatan Beranang;
Kaunter Visual Acuity Test. (Subjective refraction)
Kaunter Autorefraktometer (Objective refraction)
Kaunter saringan diabetik retinopati.
Kaunter konsultasi oleh Optometrist UiTM

JCM di Klinik Kesihatan Beranang yang berlangsung selama sehari ini telah mendapat sambutan yang baik oleh penduduk sekitar daerah Hulu Langat. Ribuan terima kasih diucapkan buat semua yang telah terlibat secara langsung mahupun tidak langsung dalam menjayakan program JCM kali ini.  =))

Sekian,

Bonda Qalish: Sabtu <b>di Beranang</b> - Rumah Nenek

Posted: 05 Mar 2013 09:13 AM PST

Malam ni aku baru dapat kongsi cerita sikit dengan korang.
Coz, kemarin my hubby sibuk dengan download cerita Luffy die tu.
*padahal aku pun minat juga.

Here u go..praggy mommy kat depan pintu rumah nenek.
So, kami di Beranang sabtu lepas.
Dengan mak abah, along kak long dan keluarga aku.
Mak kate, nenek sedih coz takde yang datang lawat die lepas die balik dari Mekah.
Biase la kan...orang tua ni jiwa diorang lembut.
Lagi lagi baru balik dari umrah ni, lagi la cepat sungguh tersentuh hati.

Tengok la muka anak aku tu. Geli hati aku di buatnye.
Asal nak amik gambar die je, mesti die akan buat muka macam tu.
Tapi jangan tengok Mr.Hubby aku, muka macam nak marah je.
*cuaca panas mase ni, tu yang berkerut dahi.

Lepas balik dari rumah nenek, kami semua singgah kejap di rumah Pak Long.
Keluarga pak long aku duduk kat Saujana kajang.
Kira dekat jelah dengan rumah aku.
Bile bile aku boleh je nak lawat, cuma busy dan rajin atau tak je.

So, perut pun dah kenyang makan kurma, kismis, coklat and kacang.
Ape lagi....Zam zam ala kazam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads