ads

Rabu, 11 September 2013

12 di kelana jaya - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

12 di kelana jaya - Google Blog Search


SuteraUngu87 : <b>Di Kelana Jaya</b>

Posted: 07 Sep 2013 10:24 AM PDT

Entri ringkas di Kelana Jaya....meneruskan permusafiran...syukur Ya Allah

Ya Allah! Mudahkan lah urusan kami

Azmin Ali Bidas PR Anjur Perhimpunan <b>Di Kelana Jaya</b> Lapor <b>...</b>

Posted: 09 May 2013 03:04 AM PDT


Yahoo News cakap ada ura2 yang Azmin Ali nak letak jawatan.

Errr..

Tak mungkin.

Tapi tatau pula kalau ia betul2 terjadi. Dalam sehari dua neh di kalangan orang2 PKR sendiri berkata bahawa kekalahan PKR di beberapa kerusi dalam PRU ke 13 menyebabkan Azmin dipersalahkan oleh ramai anggotanya atas alasan memilih kroni daripada individu yang telah berjasa di kawasan tersebut.

Cakap2 orang dalam PKR sendiri mengesahkan bahawa pergolakkan dalaman yang kurang senang dengan sikap yang di tonjolkan oleh Azmin Ali semakin memuncak pada tahun 2010. Dan seterusnya semakin berkembang dalam tahun2 kebelakangan itu.

Berikut antara yang dilaporkan oleh Yahoo News ;

Anwar Ibrahim's right-hand man Mohamed Azmin Ali is purportedly set to ditch Parti Keadilan Rakyat and the Pakatan Rakyat coalition.

According to party sources, the 49-year-old politician wants to leave the coalition 'due to his dissatisfaction over the allocation of Selangor state executive committee seats among Pakatan members.' 

It is believed that 11 senior Pakatan figures – said to be newly elected Members of Parliament - are set to follow Azmin out the door. 

Azmin's absence from the mammoth Pakatan Rakyat rally fronted by leader Anwar Ibrahim in Kelana Jaya, Selangor on Wednesday night has not gone unnoticed, thanks in no small part to Azmin's scathing Tweets about the event. 

On Twitter, he slammed Pakatan for organising the rally, urging the coalition to accept their loss at the recently concluded 13th General Election.  

Azmin tweeted, "Rakyat letih dengan asakan politik melampau. Terima hukuman, muhasabah diri, akui kelemahan, maju ke hadapan, tumpu rakyat bukan kerabat." (The people are tired over the excessive political pressure. Accept the punishment, judge yourselves, admit weakness, progress and focus on the people, not kinship).


The 46-year-old Azmin is reportedly one of those battling to become the new Selangor Menteri Besar. Several candidates' names, including PAS' Ahmad Yunus Hairi, have surfaced. However, incumbent Menteri Besar Khalid Ibrahim is believed to be the Pakatan Rakyat leadership's choice to keep his position. 
Attempts to contact Azmin by Yahoo Malaysia, have so far been unsuccessful. Sinar Harian, however, quoted Azmin as saying that he wants to 'save PKR from any form of nepotism that could erode the public's trust in the party'.

He further denied rumours that he was set to leave the party along with other members of parliament. "I will not abandon this noble fight and will never betray the trust of the people who want change," he said.

 
Translation. Point penting.

1. Menurut sumber dalaman PKR, Yahoo News menyatakan bahawa Azmin Ali akan meninggalkan Pakatan Rakyat disebabkan tidak berpuas ahti dengan pengagihan kerusi Exco antara parti2 yang menang di Selangor, iaitu PAS, PKR dan DAP.

2. Antara yang disebut2kan akan meninggalkan PR ialah 11 ahli parlimen yang baru memenangi PRU juga akan mengambil jejak langkah yang serupa.

3. Ketidakhadiran Azmin Ali di perhimpunan mega Kelana Jaya mengesahkan lagi cakap2 yang sedang tersebar sekarang neh. Twitter yang dikemaskini oleh Azmin Ali juga menambahkan lagi persepsi negatif umum.

4. Azmin Ali dalam twitternya berkata [seperti di dalam gambar] telah membidas perhimpunan tersebut.

5. Azmin Ali antara nama2 yang disebut akan mencabar jawatan Menteri Besar. Terdapat satu laporan yang mengesahkan nama  Azmin Ali antara yang tercatit dalam kertas cadangan lantikan menteri besar. Namun, nama Khalid Ibrahim yang menjadi pilihan rakyat jelata dan juga parti2 komponen Pakatan Rakyat lebih menguasai keadaan.

6. Yahoo News gagal menghubungi Azmin Ali untuk mengesahkan beberapa perkara namun, laporan Sinar Harian menyatakan bahawa Azmin Ali dilaporkan berkata 'SELAMATKAN PKR daripada sebarang amalan NEPOTISME mampu mengembalikan semula keyakinan rakyat terhadap parti [PKR].

7. Dia kemudian berkata bahawa tidak akan meninggalkan parti dengan mana2 ahli parlimen kerana tidak mahu mengkhianati kepercayaan rakyat yang diberikan ke atas nya. Lapor Sinar Harian yang dipetik oleh Yahoo News.

Pendapat aku. 

NEPOTISME tue merujuk kepada siapa? Dalam PKR jelas NEPOTISME merujuk kepada

Anwar Ibrahim

Wan Azizah

Dan Nurul Izzah.

Nak cari gaduh dengan Anwar Ibrahim? Aku rasa Azmin Ali kena hadap dengan penyokong tegar Anwar Ibrahim dulu untuk bernafas dalam PKR.

Pendapat peribadi ah. Aku yang bidas Anwar Ibrahim pun kena ketuk. Padahal medium kecik jek. Berapa ramai yang baca sangat apa yang aku tulis? Ini Azmin Ali? 

Hehe. 

Bersiap sedia la ek. Sebab  penyokong Anwar Ibrahim memang ramai. Mak aku salah seorang dari nya dan aku terlebih2 kagum macam mana ah si ANwar Ibrahim tawan ahti depa. Bertahun2 beb. Jampi ke apa?  Demmit.

Wakaka. Bai.  


IKLAN TEXT DISINI


PAKEJ HONEYMOON BALI TERMURAH 2013 !!!


Dapatkan Katalog IKEA Terbaru Disini Sekarang!!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG SELANGOR

Copyright 2010 All Rights Reserved