Isnin, 10 Oktober 2011

12 di kajang - Google Blog Search

12 di kajang - Google Blog Search


DIARY HANI.COM: WEEDING <b>DI KAJANG</b>

Posted: 25 Sep 2011 06:11 AM PDT

Di saat orang sibuk pegi open house sana sini, kami ada undangan kenduri majlis perkhawinan sepupu sebelah emak di Kajang.Kami konvoi ala2 rombongan cik Kiah...4 buah keta tu!.

Ini merupakan majlis kahwin menerima menantu yang pertama buat auntie dan uncleku. Mesti gabra kan..al-maklum pengalaman pertama. Cam emak dan abah dulu yang tak makan dari pagi sampai petang dek risau memikirkan macam2 perkara...Takut tetamu tak datang, takut makanan tak cukup dan paling dia takut...takut menantu lari..(Yang last ni,,aku tambah jerrr..)


(Siap dok atas riba lagi nih)


(Anak dara ni excited nak tangkap gambar tapi lengan baju maksu nyer plak masuk sekali)

Ramai gak tetamu yang hadir. Diantaranya sepupu2 aku yang datang dari Perak dan juga sekitar KL. Cuma..aku tak bersedia berjumpa segelintir dari mereka...kerana masih terasa hati dengan sikap mereka yang tidak mejenguk emak di saat menerima berita kematian Abah dulu. Aku bukan orangnya yang boleh bersikap pura2 dan aku kira semua ni mengambil masa jugak untuk aku memaafkan mereka..


(Cam biasa...posing lepas makan)

One of them.. cam perasan yang muka aku cam kelat semacam...Tak berani pun datang kat meja makan kami..terus blah gitu jer. Ada aku kisah!...aku tak mahu berurusan dengan orang hipokrit camtu biarpun dia sepupu aku sendiri. Setakat waktu senang jer nam menebeng tapi waktu kami ditimpa musibah..batang idung dia pun tak nampak..!Itu ke jenis manusia yang perlu aku hormat?

Apa pun. semua tu tak menghalang kegembiraan kami berjumpa sepupu2 yang lain..Balik dari weeding tu, kami singgah umah adik kat Sg. Long. Sempat gak ler aku rembat ikan guppy dia...Dia ni memang suka menghias laman..cantik dan tersusun rapi bunga2nya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads